met diepe schaamte kronen vallen uit

Author:
gabylee
Posted:
do, 01/07/2010 - 11:50
hallo

ik heb sinds jaar of 10 kronen ofterwel een brug me voortanden
nu door vreselijke angst voor de tandarts gingen ze steeds losser zitten
omdat mijn tandvlees wegtrekt 2 kiezen boven gingen al steeds losser zitten
en nu was vanmorgen het verhaal compleet.. me brug kwam eruit zetten
en ik zie even geen oplossing

ben laag verzekerd
durf niet naar de tandarts
heb geen geld om het nu zelf te betalen

is of weet iemand een nood tip om dit geheel nog even vast tezetten
todat ik mijn centen bijeen heb en aan een kunstgebit kan beginnen

groetjes een klein hoopje mens die niets meer kan
leetje :smt010
vV

dat laatste lukt misschien nog met terugwerkende kracht. En ja het is duur, maar om daar de term belachelijk aan te hangen vind ik weer belachelijk. Kronen /bruggen zijn zaken die mits goed onderhouden gewoon zeg maar 10-20 jaar (afhankelijk van diverse factoren ) mee gaan. Dus op het moment dat er 1 in gaat kan d epatient er al rekening mee houden dat ie met minimaal 10 jaar wel eens vervangen moet worden.
Daarnaast zijn er stapels mensen die (veel) meer geld uitgeven aan zaken die korter meegaan dan een goed gemaakte brug of kroon, dus zo belachelijk vind ik het allemaal niet eigenlijk, het kosten niveau (hoeveel computers verslijt iemand in die zeg 15 jaar? Ik verwacht minimaal 3 zo niet meer, en toch ook wel 2 TV`s etc). Zeker niet als je bedenkt dat met wat als rekenbasis geldt voor tariefniveau en in vergelijk met de rest van europa de tarieven eigenlijk met minimaal factor 2 omhoog zouden moeten. Nederland is qua tarieven voor de tandarts nog net geen ontwikkelingsland in europa, zeker als je dan ook nog eens beseft dat de kwaliteit wel het hoogste is binnen europa..
vr, 01/08/2010 - 13:52 Permalink