Pijn na apexresectie

Author:
Loes22
Posted:
di, 12/22/2009 - 10:04
Afgelopen donderdag ben ik om 12.30 onder narcose geweest voor een apexresectie.
Donderdag en vrijdag bijna geen pijn gehad, had geen pijnstillers nodig.

Zaterdag werd het dik, met temperatuursverhoging. Zondag werd het nog dikker.
Ook had ik af en toe last van behoorlijke pijn, die op komt zetten en dan een half uur later weer wegzakt.
Maandag begon de zwelling weer af te nemen. De kaakchirurg zegt dat het er rustig uit ziet en dat de operatie goed is gegaan.

Zijn de pijnscheuten die ik af en toe heb normaal? Ik kan heel moeilijk zeggen of het mijn tandvlees is, of de kiezen zelf.
En ik ben echt heel erg bang.
Spiegeltje

Een apexresectie is best wel ingrijpend en napijn is normaal.
Wat zeker niet goed zou zijn geweest als zwelling, koorts/verhoging blijven en sprake is van ernstige napijn (niet goed met pijn stillers te behandelen). Maar die kant gaat het niet op. Ik zou zeggen gewoon rustig afwachten en als het erger wordt weer even de kaakchirurg bellen.
di, 12/22/2009 - 10:52 Permalink
Loes22

Bedankt, dat stelt me toch weer gerust.

Vandaag (woensdag) lijkt het voor het eerst beter te gaan.
Hopelijk ben ik er net voor de kerst vanaf!

Er zit nu een noodvulling in, die moet de tandarts nog vervangen door een blijvende vulling.
Daar hoef ik niet tegen op te zien toch? Als ik logisch nadenk is de tand nu goed behandeld en is de ontsteking weg. Dan moet het vullen pijnloos kunnen gaan? (tijdens alle wortelkanaalbehandelingen vond ik het vreselijk als de tandarts alleen al de noodvulling eruit haalde).

Groetjes,
Loes
wo, 12/23/2009 - 13:36 Permalink
Loes22

Hoi,

In het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.
Maar de kaakchirurg die mij onder narcose heeft behandeld kent wel mijn geschiedenis.
Ik heb ooit een ongeluk gehad waarbij ik verschillende botten in mijn gezicht verbrijzelde, ik was toen 10.
Hij heeft mij toen geopereerd, en op latere leeftijd de schade weer wat hersteld en weet dus wel heel goed waarom ik bang ben.

Een andere kaakchirurg in het zelfde ziekenhuis die ik sprak wilde het niet onder narcose doen.
Hij vond het onzin zei hij, het kon goed onder plaatselijke verdoving.
Dus of je bij het EZ onder narcose mag, is niet vanzelfsprekend. Je hebt wel klinieken waar ze je onder narcose kunnen brengen maar dan moet je dat wel zelf betalen.
Succes!
zo, 01/10/2010 - 11:20 Permalink