Beste allemaal,
Na een aantal dagen het gevoel te hebben dat er iets tussen mn bovenkies zat..keek ik vanmorgen nog eens goed naar mn kiezen..en zie nu een enorme zwarte plek op mn kies!
Kan niet zeggen dat een 'open' gat is..hoewel ik verwacht dat het niet iets anders kan zijn dan dat..?
Heb na heel wat jaren..mezelf ingeschreven bij een nieuwe tandarts en een afspraak gemaakt voor volgende maand (kon helaas niet eerder).
Ben doodsbang voor wat de tandarts gaat doen, als klein meisje al (had een echte horrortandarts) en nu toch alle moed verzameld..
Wat denken jullie dat het kan zijn?
grote zwarte plek, als ik erop bijt voelt het alsof er iets tussen mn tanden nog zit..heb er tot nog toe gelukkig geen pijn aan!!!
Welk tandpasta en evt spoelmiddelen kan ik kopen om deze maand pijnloos door te kunnen komen?
Ook is er een hoektand gedeeltelijk afgebroken afgelopen jaar en heb ik loszittend tandvlees/ontstoken..kortom..ik heb mijn gebit echt laten verslonzen..en dat omdat ik zo bang ben voor de tandarts.. :(
Ik schaam me nu dood om volgende maand te gaan..wat moet hij wel niet denken..een jonge meid met opzich mooie tanden..maar met zoveel problemen..ben zo bang dat mijn tanden nooit meer gezond zullen worden..wil absoluut geen gebit op jonge leeftijd..
Hoop dat ik niet te laat ben..
Wilde dit even van me afschrijven..
Na een aantal dagen het gevoel te hebben dat er iets tussen mn bovenkies zat..keek ik vanmorgen nog eens goed naar mn kiezen..en zie nu een enorme zwarte plek op mn kies!
Kan niet zeggen dat een 'open' gat is..hoewel ik verwacht dat het niet iets anders kan zijn dan dat..?
Heb na heel wat jaren..mezelf ingeschreven bij een nieuwe tandarts en een afspraak gemaakt voor volgende maand (kon helaas niet eerder).
Ben doodsbang voor wat de tandarts gaat doen, als klein meisje al (had een echte horrortandarts) en nu toch alle moed verzameld..
Wat denken jullie dat het kan zijn?
grote zwarte plek, als ik erop bijt voelt het alsof er iets tussen mn tanden nog zit..heb er tot nog toe gelukkig geen pijn aan!!!
Welk tandpasta en evt spoelmiddelen kan ik kopen om deze maand pijnloos door te kunnen komen?
Ook is er een hoektand gedeeltelijk afgebroken afgelopen jaar en heb ik loszittend tandvlees/ontstoken..kortom..ik heb mijn gebit echt laten verslonzen..en dat omdat ik zo bang ben voor de tandarts.. :(
Ik schaam me nu dood om volgende maand te gaan..wat moet hij wel niet denken..een jonge meid met opzich mooie tanden..maar met zoveel problemen..ben zo bang dat mijn tanden nooit meer gezond zullen worden..wil absoluut geen gebit op jonge leeftijd..
Hoop dat ik niet te laat ben..
Wilde dit even van me afschrijven..
Re: Bang voor tandarts..afspraak gemaakt!
Succes met wachten, en nogmaals; goed gedaan!
Je hoeft je niet te schamen, de tandarts zal er heus niet zoveel van denken, hij maakt zoiets wel vaker mee tijdens het uitoefenen van zijn beroep.
In ieder geval beter laat dan nooit naar de tandarts en blijf in de tussentijd maar extra goed je tanden poetsen en flossen. (En als je tanden poetsen en flossen ook verslonst hebt de afgelopen jaren kun je daar direct verbetering in brengen, op internet zijn genoeg tips daarover te vinden.)
Mijn afspraak was vandaag, ik stond na nog geen minuut alweer buiten; het zag er uitstekend uit en halfjaarlijkse controles vond ze in mijn geval niet nodig, jaarlijks is voldoende. Grappig, jaren terug bij me vorige tandarts kon ik ook altijd met een minuutje alweer gaan en is de halfjaarlijkse controle ook omgezet in jaarlijks.
Het voelt een beetje gek, zo supersnel klaar te zijn maar mij hoor je niet klagen. :wink:
Wat goed dat je binnen 1 minuut weer buiten stond!!!
Dus volgend jaar mag je weer terug komen..je zult wel opgelucht zijn..
Ben heel blij voor je!! :smt006
Ik moet aankomende donderdag naar de tandarts!
Ben behoorlijk nerveus, ook al is het alleen een controle..
Ik zal zeer zeker niet binnen 1 minuut klaar zijn..heb een aantal 'mankementjes' aan een aantal tanden en kiezen gezien...
Loszittend tandvlees, zwart plekje onder de tandvleesrand een stukje afgebroken hoektand..
Ik zal je op de hoogte houden hoe het is afgelopen..maar ben al sinds vorige week hartstikke nerveus..ook omdat het een nieuw tandarts is..hoop zo dat het mee zal vallen!!!
Tot snel!!