help!

Author:
appelsientje85
Posted:
do, 12/31/2009 - 14:16
Ben een jongeman van 25 en heb op z'n zachtst gezegd geen mooie voorste tanden (met de kiezen is niks mis, de kwaliteit van m'n tanden is zeer ok, maar de voorste tanden zijn dus echt niet mooi waardoor ik nauwelijks durf te lachen)..

doordat ik een te kleine mond heb, staan m'n voorste tanden niet mooi op een rij.. Concreet staan de 4 snijtanden en de 2 hoektanden helemaal niet recht.. De twee hoektanden zijn volledig uit de rij geduwd (wat regelmatig op die plaatsen zorgt voor aftes) en ook de snijtanden staan niet mooi in de rij..

Ik heb ook nooit een beugel overwogen, omdat ik toen ik jong was dit niet wilde, en omdat ik dit nu nog steeds niet zie zitten, omwille van m'n leeftijd en omwille van het feit dat k m'n snijtanden niet mooi van vorm vind (te groot, weet je wel..).

ik overweeg daarom om de voornoemde 6 tanden in de bovenkaak (alle tanden dus met uitzondering van de kiezen) te laten trekken en er implantaten in de plaats voor te laten zetten (wsl 4, aangezien de plaats in m'n mond niet erg groot is)..

Wat denken jullie? goed idee of totaal niet? of is er daarvoor een betere behandeling (geen beugel!!)?
Kans op succes? kostprijs (al is geld geen probleem)? nadelen?
Ik wil het graag allemaal weten.. !

'k wil wel zo snel mogelijk beslissen (heb er al hele tijd over gedacht, al info over aangevraagd, maar 'k heb nog een duwtje nodig, maar dit is zeker geen impulsief idee), want in augustus 2010 trouwt m'n broer en ik wil dan tanden waarmee 'k niet beschaamd zal zijn om te lachen)..
stentje-plus

Tjonge jonge, waarom wil je in vredesnaam 6 (gezonde?) tanden laten trekken?! Terwijl je dat met ortho over het algemeen gewoon erg mooi kunt krijgen.

Want denk je eigenlijk dat die implantaten met kronen erop gaan kosten?!Mooier dan natuurlijke elementen kan het zeker nooit worden.

Je zou nog facings kunnen overwegen maar ook dat is behoorlijk prijzig en er moeten dan (gezonde) tanden beslepen worden.
Dringende tip; ga voor de beugel en als je de voortanden dan nog niet mooi vind kun je altijd nog facings laten zetten.
ma, 01/04/2010 - 20:46 Permalink
bangmeisje!

dr mogen toch ook geen gezonde tanden worden getrokken? of heb ik dat nou mis?

ik zou ook voor de beugel gaan, maar ik snap ook wel dat je dat niet zo snel ziet zitten als je 25 bent.
maar je kan daarna wel weer gewoon lachen! :lol:
di, 01/05/2010 - 06:16 Permalink
appelsientje85

tja.. heb al beslist dat 'k ze eruit wil.. er is toch te weinig plaats, getrokken zal er toch moeten worden, en dan kan 'k ma beter gaan voor ineens mooi tanden, mooi van vorm en plaatsing...

iemand dus ervaring mee?
ma, 01/11/2010 - 15:45 Permalink
vV

augustus 2010 ga je met een behandeling met implanaten niet halen maar goed.. dit probleem dient operatief behandeld (had in het verleden met ortho behandeld moeten worden). En zeer waarschijnlijk valt het daarmee grotendeels onder de basisverzekering. Verdere vragen aan uw tandarts want die weet wat er aan de hand is en de voorgeschiedenis.
di, 01/12/2010 - 08:15 Permalink