ik heb ondertussen heel wat kaakoperaties ed. gehad en moet vanmiddag om half 5 weer op controle bij de kaakchirurg.
nu kwam ik er zondag achter dat er een bult zat bij mijn hoektand rechts onder. dacht eerst dat het litteken weefsel was maar ga nu toch wel twijfelen en ben bang dat er een ontsteking zit.
heb geprobeerd er een foto van te maken, ik hoop dat iemand me nog voor die tijd kan vertellen wat het is? want maak me wel weer een beetje zorgen.
nu kwam ik er zondag achter dat er een bult zat bij mijn hoektand rechts onder. dacht eerst dat het litteken weefsel was maar ga nu toch wel twijfelen en ben bang dat er een ontsteking zit.
heb geprobeerd er een foto van te maken, ik hoop dat iemand me nog voor die tijd kan vertellen wat het is? want maak me wel weer een beetje zorgen.
Re: wie weet wat dit is?, beetje spoed!
Tanden met grote vullingen in de buurt, peri-apicale aandoeningen, of afgestorven elementen?
abces is het idd ben ik inmiddels achter, want het is een uurtje terug ofzo open gegaan.
ik heb wel in de tweede kies aan die kant een grote vulling zitten.
nu ben ik in november ook geopereerd nog aan de kin. daar zijn de ostheosynthese plaatjes uit gehaald en had ik 3 dagen later een abces in de kin. zou het ook kunnen dat het weer daar vandaan komt?
er zit nu idd een fistel. ik ben eind van de middag nog bij de kaakchirurg geweest en er zat idd en abces wat nu open is. de troep is er inmiddels ok wel uit en ik heb niet het idee dat er nog wat uit komt.
hij wil het nu even aanzien aangezien in de afgelopen jaren al heel veel antibiotica heb gehad dus doet er even niets mee.
hij denkt dat het nog van de kin afkomt maar vind het wel vreemd omdat er verder geen plaatjes meer inzitten of zoiets dergelijks.
omdat ik zowiezo de afgelopen 3 jaar daar de deur al heb platgelopen door operaties en complicaties is er ook even een jaartje rust ingepland en hoef dus pas eind dit jaar weer terug te komen.
mits de ontsteking ofzo niet weer erger word.
maar mijn vraag is nu omdat ik dat vergeten ben te vragen of dat geen kwaad kan?
er is verder nu geen foto meer gemaakt omdat ik laat aan de beurt was en de rontgen al dicht waren.
of zou ik evt volgende week als ik bij de tandarts ben (waar ik toch al naar toe moest) er nog naar moeten laten kijken?
gr, mariska
lijkt me trouwens wel pijnlijk :o
inmiddels is het kleine gaatje gisteravond wat groter geworden en zit er nu een gat in mijn tandvlees waar nog wel een heel klein beetje troep uitkomt. pijn valt op zich wel mee, heb er verder niet zoveel last van.
de reden waarom er nu even niets gedaan word is omdat ik al 3 jaar bij de kaakchirurg loop, 5 keer geopereerd ben (osteotomie onderkaak, plaatjes eruit, weer osteotomie boven en onderkaak, weer plaatjes eruit/kinoperatie/bijholte operatie, weer plaatjes eruit) en dat er nu even een adempauze ingelast wordt van een jaar.
ik moet dinsdag toch naar de tandarts dus laat hem er ook nog wel even naar kijken, ik neem aan dat dat nog wel kan wachten? en ik moet wel bellen naar de kaakchirurg als het weer erger werd.
gr mariska
de zwelling is wel weg nu, maar maak me een beetje zorgen om het gaatje. komt daar geen troep, eten ed. in?