Brug of Implantaat

Author:
avanti
Posted:
di, 01/12/2010 - 20:06
Een maand geleden is een kies getrokken. Nu wil mijn TA er een brug gaan zetten.

wat is nu eigenlijk beter, een brug laten zetten of een impantaat ? Kan de TA ook een implantaat zetten of moet je daarvoor naar het ziekenhuis.

En hoe zit het eigenlijk met de kosten ? Lijkt mij dat een brug duurder is,want het zijn eigenlijk dan 3 kronen, of zie ik dat verkeerd.

Graag jullie advies !
Spiegeltje

Tja, wat is beter? Als een implantaat mogelijk is heeft dat vaak wel de voorkeur, vooral als de buurelementen nog gaaf zijn en eigenlijk geen kronen nodig hebben. Waarom hier dan aan gaan slijpen voor een brug? .Een implantaat is vaak wel duurder dan een brug, al hoeft het prijsverschil niet zo veel te zijn. Een paar honderd euro meer ben je meestal wel kwijt. Je kunt bij meerdere behandelaars een kostenbegroting vragen, dat is zeker de moeite waard want bij implantaten zijn de prijsverschillen relatief groot. Uw tandarts is verplicht u goed te informeren over de behandelmogelijkheden en hoort u dus ook te informeren over voor- en nadelen van een implantaat ten opzichte van een brug. Ook al plaatst de tandarts zelf geen implantaten. Dat is kennelijk niet gebeurd maar het kan natuurlijk alsnog als u daar om vraagt.

Implantaten worden geplaatst door een tandarts-implantoloog of door de kaakchirurg (in het ziekenhuis). Dus lang niet alle tandartsen doen dit
di, 01/12/2010 - 22:10 Permalink
avanti

Ok bedankt, zal er eens even goed over nadenken.

Op dit moment na het trekken van de kies staat de achterste kies helemaal alleen. Is het normaal dat deze kies dan gevoeliger is voor koude en koude dranken ?
wo, 01/13/2010 - 16:58 Permalink