Verdoving WKB in verleden niet gewerkt

Author:
Daan4311
Posted:
wo, 01/20/2010 - 17:05
Ik heb inmiddels 3 WKB's achter de rug in de afgelopen 6 jaar. De eerste na een spontaan opgekomen ontsteking, de 2e door een kapotte vulling wat niet meer repareerbaar was en de 3e was voor mij reden onbekend (denk een gaatje onder een grote vulling).
De eerste was deels een opluchting (de druk van het gezwel af) maar ook erg pijnlijk omdat het lastig te verdoven is.
De 2e was min of meer probleemloos (wel heeeeeeel gespannen) en de 3e was heel erg pijnlijk.
Die laatste heeft mij een enorme angst voor de tandarts bezorgd (had ik al wel, maar is flink verergerd). Nu moet ik morgen weer voor een kapotte vulling naar mijn nieuwe tandarts (1x gezien, lijkt wel geschikte vent) maar ben als de dood dat het weer een WKB wordt.
Mijn vraag is waarom die laatste WKB zo pijnlijk kon zijn?
Er zat geen ontsteking en toch waren 2 spuiten niet genoeg. De 3e spuit ging onverwachts in de kies(dus zenuw) en dan zie je letterlijk sterretjes en knalt het zweet je aan alle kanten uit van de pijn. Ik schrik er nog wel eens van als het door mijn hoofd flitst.....
Waarom werken 2 spuiten niet bij een min of meer gezonde tand? Dit is nu 2 jaar geleden, maar voel het nog als gisteren.
Werken spuiten niet bij iedereen even goed, is dit een veel voorkomend iets? Ik zie al 2 weken op tegen morgen....

(man, 34 jaar)
Daan4311

Die had ik al eerder gevonden inderdaad.
Begrijp ik hieruit dat het ook aan de manier van verdoven ligt en het niet perse IN de tand moet als het niet goed gaat? Die pijn wil ik niet nog een keer, dat is het enige waar ik verschrikkelijk tegenop zie.

Werken paracetamol of ibu hier nog positief of negatief op?
wo, 01/20/2010 - 17:54 Permalink