Beste forumleden,
Na veel angst en alles gaat het dan eindelijk gebeuren; een afspraak met de kaakchirurg.
Ik ben nu 23 jaar oud en ik weet dat ik er enigszins laat mee ben, maar uiteindelijk moet het toch gebeuren.
Ik heb al enige tijd last van mijn verstandskiezen en ben, zoals heel wat meer mensen, hier best wel bang voor.
De linkerkant staat er best wel "goed" voor: beide verstandskiezen zijn doorgekomen, alleen staat de onderste kies een beetje scheef.
De rechterkant maak ik mij best wel zorgen om. De bovenste verstandskies is netjes doorgekomen, maar de onderste ligt onder me andere kies.
Om het idee te schetsen:
Nu staat de afspraak op 28 januari, maar ik ben heel nieuwsgierig wat de mogelijkheden zijn in deze situatie.
Zelf ben ik een leek op dit gebied, maar is de mogelijkheid daar dat de bovenste kies getrokken wordt, zodat de verstandskies wellicht door kan komen?
Ik heb mezelf al allerlei horror situaties ingebeeld, typisch angst geval dus. :wink:
Na veel angst en alles gaat het dan eindelijk gebeuren; een afspraak met de kaakchirurg.
Ik ben nu 23 jaar oud en ik weet dat ik er enigszins laat mee ben, maar uiteindelijk moet het toch gebeuren.
Ik heb al enige tijd last van mijn verstandskiezen en ben, zoals heel wat meer mensen, hier best wel bang voor.
De linkerkant staat er best wel "goed" voor: beide verstandskiezen zijn doorgekomen, alleen staat de onderste kies een beetje scheef.
De rechterkant maak ik mij best wel zorgen om. De bovenste verstandskies is netjes doorgekomen, maar de onderste ligt onder me andere kies.
Om het idee te schetsen:
Nu staat de afspraak op 28 januari, maar ik ben heel nieuwsgierig wat de mogelijkheden zijn in deze situatie.
Zelf ben ik een leek op dit gebied, maar is de mogelijkheid daar dat de bovenste kies getrokken wordt, zodat de verstandskies wellicht door kan komen?
Ik heb mezelf al allerlei horror situaties ingebeeld, typisch angst geval dus. :wink:
Re: Vraag mbt. het trekken van verstandskiezen
Bij mij lagen de verstandskiezen deels ook onder de kiezen ervoor. De kaakchirurg heeft het gewoon open gesneden en de verstandskiezen er in stukjes uit gehaald. Je kunt mijn topic 'verstandskiezen' lezen voor een compleet verslag. Ook al heb ik er wel een beetje last van gehad, alles is nu prima in orde. Succes alvast!
Bedankt voor je reactie.
Ik heb je topic gevonden en doorgelezen. Het stelt me iig wel enigszins gerust na het lezen van je verhalen.
Had jij, toen de verstandskiezen er nog in zaten, veel last (als in een druk op de kaak en wellicht wat meer moeite hebben met het openen van de mond) ?
Zelf merk ik dat er een druk is en ook begin ik te merken dat het opnen van de mond wat moeilijker gaat.
Was geen probleem.... eerste keer duurde het toen de verdoving eenmaal werkte 12 minuten (boven en onder en hechten)... en volgens mij de 2e keer (ook weer boven en onder) maar 7 minuten ofzo.... Is te doen dus :smt005
Ik was erg nerveus om het te doen.Ben zelf 22 en nou niet echt een held met het ziekenhuis enzo.
Ik moest een foto laten maken , daarna hebben ze het verdoofd. 5 min later mocht ik gaan liggen en binnen 10 minuten waren ze eruit! De pijn die ik verwachte was echt ver te zoeken. 2 jan andere kant en ik teken ervoor dat het weer zo soepel gaat.
Heel veel sterkte!
Dave
Had een hele leuke kaakchirurg, die mij meteen op me gemak stelde. Het vertrouwen zat meteen goed iig.
De prikken vielen heel erg mee, voelde ik amper wat van. Wel een heel apart gevoel als het begint in te werken overigens.
De bovenste verstandskies was er zo uit, dat viel ontzettend mee en gaf voor de rest geen problemen.
De onderste verstandskies was een iets ander verhaal. Dit was toch echt even doorzetten en het duurde ongeveer 20 minuten voordat de kies er geheel uit was.
Op dit moment al een hele dikke wang en ik ben het lekker aan het koelen. Toch wel heel blij dat ik nu halverwege ben.
Verstandskiezen laten trekken
Tijdens de behandeling voelde ik alleen een beetje druk en je hoort dat ze slijpen/boren. Bij mij was het namelijk zo dat mijn onderste verstandskies schuin zat. Hiervoor hebben ze het tandvlees open moeten snijden en ook een stukje bot verwijderd (voelde ik niks van). Mijn bovenste verstandskies was er binnen ongv 10-20 seconden uit want deze dat recht.
Vervolgens toen ik klaar was voelde ik niks door mijn verdoving. Wat ik direct heb gedaan is een zak met ijs tegen mijn wang gehouden een aantal uur. Ook is het handig om een pijnstiller in te nemen wanneer je merkt dat de verdoving lichtelijk begint uit te werken. Het is ook handig om voor de behandeling 1 paracetamol te nemen.
Nu ben ik een dag verder en voel ik heel eerlijk gezegd helemaal niets. Het gevoel wat ik heb is wel alsof er iets mist in me mond (in dit geval mijn verstandskiezen). Ook had ik de dag van de behandeling veel bloed en slijm en kon ik niet eten. Nu heb ik nog een heel klein beetje nabloeding maar voor de rest doet mijn kaak etc. Geen pijn meer.
Ik hoop dat de lezer die binnenkort een behandeling heeft ook dit mag ervaren. Het is namelijk totaal niet pijnlijk in mijn geval!