hoi
vorig jaar sept ben ik na een hele lange tijd niet meer gedurft te hebben weer naar de tandarts geweest
ik dacht echt van ze gaat zeggen dat ik een kunstgebit moet ofzo allemaal doemscenarios dus
maar gelukkig was dit niet het geval
wel melde ze dat ik al mijn zwarte vullingen moest laten vervangen door witte omdat de zwarten
niet meer zo mooi waren en bijna eruit waren ik moest hiervoor een nieuwe afspraak maken
1 week later heeft ze links onder 1 nieuw gaatje gevult met een witte vulling
en 1 oude vulling vervangen voor een witte
nu afgelopen dinsdag was de beurt voor de rechte bovenkant 1 vulling moest vervangen worden
uitraard vraag ze ook of ik nog klachten heb (en of ik die heb) ik zei haar dat ik als ik eet
of drink ik dan een soort van electrische schok krijg in mijn linkeronderkant ze heeft een
foto gemaakt maar kon niks vinden geen ontsteking of afsterving of wat dan ook
maar ze merkte wel met een test (ik moest op een soort oranje papiertje bijten)
dat het pijn doet besloten samen met haar nog even af te wachten omdat ik dit
al eerder gehad heb en het toen zo over was echter kreeg ik dinsdag avond nog mere last
en woensdag ook ik heb toen maar gebelt want ik trok het echt niet meer
en pijnstilling hielp niet
gelukkig mocht ik donderdagmiddag al komen ze heeft eerst verdooft op 3 plaatsen(pff wat deed dat zeer)
toen moest ik ong 5 minuten (voor mijn gevoel een half uur) terug naar de wachtkamer om het in te laten
werken toen weer terug en is ze aan de gan gegaan ze heeft de oude vulling eruit gehaalt
en als ik het goed gehoort heb zat er toch een kleine ontsteking in maar of ik dat
goed gehoort heb weet ik niet wel weet ik dat het electrische schokjes regende tijdens het
boren ze zei zal ik nog een verdoving doen ik knikte nee (want de verdoving vind ik het ergste )
ze vond me wel een taaie zei ze :D
ze heeft een noodvulling geplaats alleen ik weet niet waarom ??
wel weet ik dat als ik nu eet een drukkend gevoel heb op de
tand waar de noodvulling ziet en dat als ik mijn tanden op elkaar heb
mijn boventand op die tand met noodvulling blijft plakken(ja ik poets uiteraard mijn tanden)
mijn vraag is nu is dit normaal bij een noodvulling of moet ik
toch maar maandag even bellen
de definitieve vulling krijg ik 23 febr
vorig jaar sept ben ik na een hele lange tijd niet meer gedurft te hebben weer naar de tandarts geweest
ik dacht echt van ze gaat zeggen dat ik een kunstgebit moet ofzo allemaal doemscenarios dus
maar gelukkig was dit niet het geval
wel melde ze dat ik al mijn zwarte vullingen moest laten vervangen door witte omdat de zwarten
niet meer zo mooi waren en bijna eruit waren ik moest hiervoor een nieuwe afspraak maken
1 week later heeft ze links onder 1 nieuw gaatje gevult met een witte vulling
en 1 oude vulling vervangen voor een witte
nu afgelopen dinsdag was de beurt voor de rechte bovenkant 1 vulling moest vervangen worden
uitraard vraag ze ook of ik nog klachten heb (en of ik die heb) ik zei haar dat ik als ik eet
of drink ik dan een soort van electrische schok krijg in mijn linkeronderkant ze heeft een
foto gemaakt maar kon niks vinden geen ontsteking of afsterving of wat dan ook
maar ze merkte wel met een test (ik moest op een soort oranje papiertje bijten)
dat het pijn doet besloten samen met haar nog even af te wachten omdat ik dit
al eerder gehad heb en het toen zo over was echter kreeg ik dinsdag avond nog mere last
en woensdag ook ik heb toen maar gebelt want ik trok het echt niet meer
en pijnstilling hielp niet
gelukkig mocht ik donderdagmiddag al komen ze heeft eerst verdooft op 3 plaatsen(pff wat deed dat zeer)
toen moest ik ong 5 minuten (voor mijn gevoel een half uur) terug naar de wachtkamer om het in te laten
werken toen weer terug en is ze aan de gan gegaan ze heeft de oude vulling eruit gehaalt
en als ik het goed gehoort heb zat er toch een kleine ontsteking in maar of ik dat
goed gehoort heb weet ik niet wel weet ik dat het electrische schokjes regende tijdens het
boren ze zei zal ik nog een verdoving doen ik knikte nee (want de verdoving vind ik het ergste )
ze vond me wel een taaie zei ze :D
ze heeft een noodvulling geplaats alleen ik weet niet waarom ??
wel weet ik dat als ik nu eet een drukkend gevoel heb op de
tand waar de noodvulling ziet en dat als ik mijn tanden op elkaar heb
mijn boventand op die tand met noodvulling blijft plakken(ja ik poets uiteraard mijn tanden)
mijn vraag is nu is dit normaal bij een noodvulling of moet ik
toch maar maandag even bellen
de definitieve vulling krijg ik 23 febr
Re: voor het eerst een noodvulling en een vraag daarover
Het plakken van de noodvulling weet ik niet, doet het nog zeer bij dichtbijten want dan kan het ook nog zijn dat hij iets te hoog is en dan moet je even bellen dan slijpen ze hem nog een beetje bij.
als ik er op kouw maar dat heeft ze wel gezecht dat dat 4 dagen kan duren dus
dat moet morgen over zijn maar horen ze er niet bij te zeggen dat ik een
wortelkanaalbehandeling krijg want dat heeft ze niet gezegt namelijk
groetjes mar
Ik zou dat van de druk nog even aankijken ook omdat je eigenlijk geen pijn meer hebt en als de pijn bij kauwen over een paar dagen niet over is zou ik gewoon vragen of ze de vulling wat inslijpt zo heb je wat minder belasting op de kies en kan deze even goed tot rust komen.
en vandaag zou de definitiefe vulling erin komen nu is het geval dat de noodvullig gevoelig geworden was
en omdat ze de vorige keer al had aangegeven dat ze hem er eigelijk uit wilde halen hebben we
nu samen besloten om dat nu te doen ik mocht kiezek of weer een hele pijnlijke behandeling
die ook nog eens heel duur is of de kies laten trekken ik heb dus voor het laatste gekozen
groetjes mar