stamcellen in kaakbot

Author:
cellootje
Posted:
wo, 12/09/2009 - 10:46
Omdat ik op de lijst sta voor een bottransplantatie en dientengevolge niet meer slaap van angst en ellende,
vraag ik mij af of iemand weet hoever het onderzoek met bottransplantatie in de kaak is.
En of ik mij ergens kan aanmelden als proefkonijn. ?
Moderator, heeft U misschien een antwoord?

groet, Cellootje
Dr Bart

Mijn naam is Bart van de Ven, kaakchirurg en directeur van Agave Clinic in Marbella (zie http://www.agaveclinic.com) * beheer: er is toestemming voor het noemen van deze namen*Ik vind het triestig te zien hoe Nederland achterblijft in de ontwikkeling van nieuwe behandelmethoden op het gebied van de implantologie.
In onze kliniek worden bottransplantaties nog maar zelden uigevoerd. Alleen kleine bottransplantaties (vaak met kunstbot en een beetje eigen bot erbij) i.v.m. plaatsing van 1 of 2 implantaten worden bij ons nog gedaan. Grote bottransplantaties hebben vaak matige resultaten, er moet op een andere plaats bot worden gehaald met alle nadelige gevolgen van dien, het duurt lang voor je je vaste tanden hebt en het is kostbaar.
Als het meerdere elementen op een rij betreft neigen wij al snel tot het maken van een brug waarbij gebruik gemaakt wordt van zygoma implantaten. Als het een brug over een hele kaak betreft zit de brug er binnen 24 uur op, ongeacht de hoeveelheid bot die nog aanwezig was.
Ideaal voor mensen die vele jaren een kunstgebit hebben gehad.
Tot nu toe hebben we bijna 100 van deze implantaten geplaatst en er is er nog niet 1 verloren gegaan. Daar zijn we overigens niet de enige in. Over de hele wereld worden die dingen geplaatst met bijna 100% succes maar in Nederland moeten de tandartsen en kaakchirurgen er niets van hebben. Idioot gewoon!
Wie meer wil weten kan een kijkje nemen op http://www.agaveclinic.com/EN/implants_zygomatic.php.

En dan meteen maar iets over de kosten: 4 klassieke implantaten in de onderkaak met een vaste brug erop kosten bij ons ongeveer €8000. Zygoma implantaten zijn nog kostbaarder (volledige bovenkaaksreconstructie rond de €14000). Maar je bent binnen 24 uur klaar en krijgt levenslange garantie.

Met vriendelijke groet,
Bart van de Ven, kaakchirurg
vr, 01/29/2010 - 08:35 Permalink
BJN

Ik vind het triestig te zien hoe Nederland achterblijft in de ontwikkeling van nieuwe behandelmethoden op het gebied van de implantologie.

Collega Bart,
Waarom vergeet je te melden dat je eerst in NL werkte. En dat wij in NL door de NZA aan het lijntje gehouden worden. Dat er daarom weinig ruimte voor innovatie is. En dat je daarom de uitvlucht naar het buitenland neemt omdat er daar vrije tarieven zijn zodat je kunt rekenen wat je wilt.
Ik denk dat ik, net als anderen, wel jaloers op je ben vanwege je daadkracht om in het buitenland te gaan uitwijken!
Maar je doet te veel lijken dat er in NL geen goede implantologie gebeurt....
Ik heb, en zal nooit een implantaat plaatsen. Andere keuze gemaakt indertijd.

4 klassieke implantaten in de onderkaak met een vaste brug erop kosten bij ons ongeveer €8000

Daarvoor staat in NL een (door NZA gereguleerde) prijs van 3500 tot 4500..... Over de prijs van die andere constructie zullen we het niet hebben.
vr, 01/29/2010 - 15:47 Permalink