na jaren eindelijk de stap gezet

Author:
EefjePeefje
Posted:
ma, 01/04/2010 - 12:30
Na een aantal jaren niet bij de tandarts geweest te zijn heb ik eindelijk de stap gezet, ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe tandarts. Via tips op het forum heb ik enkele tandartsen mailtjes gestuurd en heb deze mailtjes goed gelezen. Ik ben er nu wel uit naar welke tandarts ik wil, wel een ding, ik moet me nog inschrijven en een afspraak maken en hier ben ik best wel angstig voor. Ik vond het al heel wat dat ik het mailtje gestuurd had maar nu moet ik er natuurlijk ook nog heen. Voor mezelf weet ik dat ik het gewoon moet doen omdat het zo toch niet verder kan, mijn gebit is een ruine en ik schaam me hier erg voor, maar anderzijds ben ik echt zo bang om er heen te gaan. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik er woensdag na mijn werk heen ga omdat ik er dan de tijd voor kan nemen, ik hoop dat ik me angst kan overwinnen om de afspraak te maken. Ik wil wel eventjes kwijt dat ik veel steun vind ik de andere forumberichten en ik hoop dat ik woensdag durf.........
rixt

Heel erg goed van je zeg, dat je na jaren weer actief op zoek bent gegaan naar een tandarts!
Ja, ik weet het zeker, je durft het woensdag! En ook als je het nog net niet helemaal durft, dan ga je woensdag toch al een afspraak maken ("Eerst doen, dan durven!" :D ).

Laat je even weten hoe het is gegaan?

P.S. Misschien kun je jezelf belonen door erna iets leuks met iemand te gaan doen?
ma, 01/04/2010 - 19:22 Permalink
EefjePeefje

Inderdaad ik heb het gedurfd! Ik ben maandag direct gegaan! Ik heb me laten inschrijven en ze hadden toevallig voor vandaag nog een plekje! Ik heb direct ja gezegd en ben vanochtend geweest, het viel allemaal reuze mee, der moeten wel een paar tanden uit maar het is niet zo erg als dat ik gedacht had. Vond het wel eng maar de tandarts stelde me heel erg op mijn gemak en hier was ik erg blij mee. De volgende afspraak staat voor 21 januari, dan gaan ze tandsteen verwijderen. Ik ben heel erg blij dat ik gegaan ben er is een hele last van me afgevallen!
di, 01/05/2010 - 15:46 Permalink
EefjePeefje

Jaa en ik kan er nu alweer een beetje om lachen haha!
Ik ben net bij de tandarts geweest en ze heeft 2 gaatjes gevuld, ik vind het echt super mooi geworden.!!
12 februari worden er 4 voortanden uitgetrokken en krijg ik een plaatje!
Ik vind het wel snel gaan maar daar ben ik ook wel blij om, na zoveel jaar niet gegaan te zijn kan het me nu niet snel genoeg gaan.. ;)
di, 02/02/2010 - 10:07 Permalink
pfff26

Hoi hoi

jeetje wat goed joh! de eerste stap is moeilijk he.. Ik weet nog dat ik totaal in paniek huilend onder de douche stond. Ik moest van me man naar de tandarts had geen smoes meer en wist zelf ook dat ik moest! maar oow was zo bang. Heb de stoute schoenen aangetrokken en heb een afspraak gemaakt!

Ik moest nog 3 weken wachten en dat trok ik niet kon ik plots dezelfde dag brrrrr resultaat na 5 jaar geen tandarts! 4 gaatjes waarvan 1 behoorlijk! en ik kwam lachen van de tandarts af! maar nu moet ik vrijdag de 4 gaatjes laten vullen.. ben dan toch bang wat te voelen..

ik ben minder bang maar pfff fijne gedachte is het niet!

we zijn op de goede weg :smt003
di, 02/02/2010 - 10:24 Permalink
EefjePeefje

Precies we zijn zeker op de goede weg! :D Die gaatjes hoef je niets van te voelen als er goed verdoofd wordt ;) Ik ben goed verdoofd, hij is nu pas uitgewerkt :P, en heb nu amper last van pijn! Vraag gewoon om een verdoving, maar de meeste tandartsen doen het sowiezo met verdoving hoor!
di, 02/02/2010 - 13:03 Permalink
pfff26

pfffffff morgen moet ik! brrrrrr gelukkig ben ik moe dus slapen zal wel lukken. ik krijg zeker verdoving zelfs met mondhygiene krijg ik volgende keer verdoving omdat het vreselijk was vorige keer ze gingen met een ultrasoon ofzoiets over me tanden jeetje had echt zenuwpijn! en die pijn ow wil ik echt nooit meer voelen..

ik hoop dat ik je morgen een positief bericht kan sturen!! ach wat is nou 50 minuten?? dat is wat ik zeg tegen mezelf... nu nog geloven hahahah stiekum denk ik 5 min teveel hahahah :smt003
do, 02/04/2010 - 20:47 Permalink
EefjePeefje

Nou eventjes een update, vandaag werden m'n overige slechte tandjes getrokken en kheb nu een plaatje in m'n mond.
T ging allemaal sneller dan verw8 alleen de pijn valt wel tegen. Mn mond voelt nog verdoofd maar kvoel de wond duidelijk zitten. Mjaa met paracetamol kunnen we de hele wereld aan :P Tis ook nog erg gezwollen dus me plaatje zit iets lager dan waar die hoort te zitten maar dat neem ik wel ff voor lief ;) Tot zover de update ik neem ff paracetamol en ga dan ff plat..
vr, 02/12/2010 - 14:22 Permalink