Tweede wortelkanaalbehandeling?

Author:
Rianne83
Posted:
vr, 01/29/2010 - 10:35
Beste mensen,

Afgelopen woe. dacht ik voor alleen een gat naar de tandarts te gaan, maar helaas bleek deze iets dieper dan verwacht en werd het een wkb.

Op zich ging het (na wat bijverdoven in de wortel zelf -au-) erg goed!
De napijn valt ook erg mee.

Hij heeft hem nu echter gevuld met noodvulling. Dit schijnt normaal te zijn?
Aanstaande woe. moet ik weer en dan maakt hij het af.
Wat moet ik van deze behandeling verwachten? Hetzelfde? En dus weer die verdovingen?
Of iets anders?

Ook zal hij meteen tandsteen gaan verwijderen. Dit heb ik ook nog nooit gehad.
Is dit iets waar ik me druk om moet maken?

Ik heb een redelijk hoge pijngrens, behalve in mijn mond, dus ik zie er altijd weer tegenop als ik moet...
Spiegeltje

Meestal om praktische redenen wordt een wortelkanaalbehandeling is twee zittingen gedaan. In de tweede zitting worden de kanalen goed schoongemaakt (tijdrovend) en gevuld. Daarna wordt een normale (definitieve) vulling aangebracht. Omdat de tandzenuw al is verwijderd hoeft er in principe niet meer te worden verdoofd en verloopt de behandeling pijnloos. Met de zoekfunctie is veel te vinden over een wortelkanaalbehandeling. Kijk ook even op tandarts.nl.

Tandsteen verwijderen kan wat gevoelig zijn (echt pijn is ene te groot woord) maar dat is afhankelijk van waar het zit en hoeveel. In niet in de laatste plaats je persoonlijke pijnervaring. Desnoods kan ook deze behandeling worden verdoofd, maar dan moet je vaken terugkomen omdat niet de hele mond kan worden verdoofd.
vr, 01/29/2010 - 12:17 Permalink