Vaag: Oor en kiezen

Author:
MarcelMarcel
Posted:
wo, 02/03/2010 - 13:49
Beetje vaag verhaal, misschien herkennen jullie het?

Eind december 2009 mijn oren uit laten spuiten. Links ging probleemloos. Rechts voelde het aan alsof het water onder mijn oog doorstroomde mijn neus in... Maar oor was schoon. en allebei open.

1 januari pijn in gezicht, rechterkant onder oog ongeveer t.h.v. van jukbeen. Geen pijn aan gebit (zat niets los, geen pijn met kauwen etc.) Even wachten, ben niet zo kleinzerig. Rechteroor zit dicht, voelt aan alsof er diep in het oor iets heen en weer schuift (dik vloeibaar) bij bewegen van hoofd. Uiteindelijk nadat ik eruit zag als een hamster even langs de tandarts gegaan (5 januari, (gebit zelf geen pijn ook geen druk-, kauwpijn). Zat een behoorlijk abces. Tandarts foto's gemaakt, raadde een WKB aan. Afspraak gemaakt.

Diezelfde dag, later in de middag, gierde ik van de koorts en ik zakte door de grond van de pijn. (gebit zelf geen pijn ook geen druk-, kauwpijn) Ik tandarts weer gebeld, kon direct langskomen. Tandarts 'schrok', zo das een flink stuk dikker dan 4 uur geleden. Wilde WKB direct doen. Verdoven ging niet door abces. WKB geprobeerd, deed teveel pijn, dus niet doorgezet. Incisie in bult gezet. Letterlijke woorden van arts: "Zo, kijks eens. daar komt een boel vuiligheidheid uit.". Ik: "Dat kan ik toch niet zien..." Pijn weg en na een dag is mijn oor weer open. Kuurtje Amox meegehad (20 tab)

29 januari: Mijn rechteroor zit weer dicht, zelfde klachten als eerder.
30 januari: Aangezicht zeurt iets, zelfde plek als eerst. Gevoel alsof het dik is, niets te zien. Ook niets te zien of te voelen in mond. Gebit zelf geen pijn ook geen druk-, kauwpijn.
31 januari: Het doet weer wat pijn. Om te voorkomen dat ik er weer uit kom te zien als een mislukte Albert Heijn reclame-mascotte, de weekendtandarts gebeld (en ook omdat ik bang ben weer zo'n pijn als eerst te krijgen). Fotootje gemaakt. Wederom (of nog steeds?) een abces. Volgens deze arts had WKB geen zin omdat het bot teveel was aangetast door de ontsteking. Kies is getrokken. Ik opgelucht, pijn was weg. Kuurtje Amox met Clavulaanzuur mee... (20 tab). 1 februari oor redelijk open.

Nu 3 februari: Oor weer dicht, zelfde klachten. Pijn in aangezicht is ook weer terug...

Ben het wel een beetje zat allemaal, enig idee iemand? Ik kan morgen terecht bij mn huisarts ga, mijn oor na laten kijken. En is het verstandig om een verwijsbriefje te vragen voor KNO-arts?
MarcelMarcel

Jammer dat er geen reacties waren over wat het zou kunnen zijn...

Ben bij de huisarts geweest en het hele verhaal verteld. Oren bekeken, oren zijn schoon. Hij dacht al dat dit geval zou zijn. Wat dan wel?

Achter mijn trommelvlies zit kennelijk een luchtbel en het trommelvlies in naar binnengeklapt. Gelet op de pijnklachten in het aangezicht zijn waarschijnlijk de bij- en kaakholtes ook ontstoken en is door de ontsteking en al het gewroet in mn mond de Buis van E. dicht gaan zitten of zelf ook ontstoken.

Op mijn vraag: Dus dan ga ik naar de KNO-arts?, antwoordde de HArts: Nee, doe maar kaakchirurg. En gebruik voor nu een neusspray... Ik dus de tandarts gebeld voor een verwijsbrief. Beetje vreemd dat de HArts mij deze niet gaf. Ik kan het verwijsbriefje morgen bij de tandarts halen.

Voorlopig dus even pijn in kop (Voelt alsof Mohamed Ali me een klap op m'n jukbeen gegeven heeft.)

Mochten jullie denken te weten wat het zou kunnen zijn of een manier weten om dat nare gevoel weg te krijgen hou ik me aanbevolen.... En zeg nu niet probeer eens te boksen tegen Mike Tyson, dat geeft ook nog eens oorpijn. :smt017
do, 02/04/2010 - 18:41 Permalink
vV

misschien zijn er geen reacties omdat u met een heel complex en zeer verschillende facetten en mogelijke oorzaken (of combi daarvan) kennend probleem komt, wat gewoon vanachter de PC niet te beantwoorden is...

succes met behandeling en herstel
vr, 02/05/2010 - 08:46 Permalink