Omdat mijn angst voor de tandarts echt te erg is geworden, heeft de angsttandarts mij doorverwezen naar de narcosetandarts.
Vandaag ben ik er voor het eerst geweest, een intake. Ik hoefde niet eens in de stoel, maar toch is het mij door mijn angst niet gelukt al mijn vragen te stellen. Ik had nog wel een briefje waar ik mijn vragen op had geschreven, maar ik was gewoon echt te zenuwachtig.
Bij de angsttandarts was ik een maand of 4 geleden op controle, en toen zag hij 2 gaatjes. Die zijn 4 weken geleden geboord. Bij die controle gaf ik ook aan dat ik pijn had rechtsboven, maar er was niets te zien.
Een week of 3 geleden is er bij de kaakchirurg een overzichtsfoto gemaakt wegens blijvende pijn linksonder. Hij heeft onder narcose een apexresectie gedaan van de kies linksonder
Bij de tandarts zijn er ook nog foto's gemaakt van enkele kiezen, als voorbereiding op de doorverwijzing naar de narcosetandarts voor de behandeling van die ene kies rechtsboven.
Maar nu kom ik dus bij de narcosetandarts, en die laat me zien wat er op de foto's allemaal mis lijkt te zijn:
- rechtsboven een beginnende ontsteking op de zenuw. Behandelen door middel van een wortelkanaalbehandeling.
- rechtsonder een afgestorven zenuw, ook een wortelkanaalbehandeling.
- 6 gaatjes verdeeld over het gehele gebit.
Hij zegt er totaal 3 uur werk aan te hebben, maar dat het wel in 1 keer kan.
Eerlijk gezegd roept het, nu ik thuis ben, een hoop vragen op.
Hoe kan ik in 4 maanden 6 nieuwe gaatjes hebben? Is dat niet heel erg snel?
Ik poets goed, flos ook en gebruik een spoelmiddel. :smt001
En waarom hebben ze dit niet allemaal bij de kaakchirurg gezien?
Nu moet ik dus weer onder narcose, en 3 weken geleden hebben ze ook al onder narcose aan mijn gebit gewerkt.
Was het niet handiger, gezonder en goedkoper geweest als ze alles in 1 keer hadden gedaan?
Eerlijk gezegd begrijp ik er helemaal niks meer van, en weet ik ook niet meer wie ik nu moet geloven.
Het kan natuurlijk zijn dat mijn eigen tandarts heeft gedacht: we werken het een voor een af, hoe meer ik vertel hoe banger ze wordt. Maar of ik daar dan zo blij mee ben?
Maar goed, de behandeling zelf. Onder narcose dus, dat ken ik allemaal wel.
Maar wel altijd in een ziekenhuis, en dit is bij een tandarts. Ik kan er toch vanuit gaan dat het gewoon veilig is?
Als ik wakker wordt, zal het dan meevallen met de pijn?
Een dik gezicht en koorts hoef ik toch niet te verwachten hoop ik?
Moet ik pijnstillers in huis halen?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, en alle tips zijn welkom!
Vandaag ben ik er voor het eerst geweest, een intake. Ik hoefde niet eens in de stoel, maar toch is het mij door mijn angst niet gelukt al mijn vragen te stellen. Ik had nog wel een briefje waar ik mijn vragen op had geschreven, maar ik was gewoon echt te zenuwachtig.
Bij de angsttandarts was ik een maand of 4 geleden op controle, en toen zag hij 2 gaatjes. Die zijn 4 weken geleden geboord. Bij die controle gaf ik ook aan dat ik pijn had rechtsboven, maar er was niets te zien.
Een week of 3 geleden is er bij de kaakchirurg een overzichtsfoto gemaakt wegens blijvende pijn linksonder. Hij heeft onder narcose een apexresectie gedaan van de kies linksonder
Bij de tandarts zijn er ook nog foto's gemaakt van enkele kiezen, als voorbereiding op de doorverwijzing naar de narcosetandarts voor de behandeling van die ene kies rechtsboven.
Maar nu kom ik dus bij de narcosetandarts, en die laat me zien wat er op de foto's allemaal mis lijkt te zijn:
- rechtsboven een beginnende ontsteking op de zenuw. Behandelen door middel van een wortelkanaalbehandeling.
- rechtsonder een afgestorven zenuw, ook een wortelkanaalbehandeling.
- 6 gaatjes verdeeld over het gehele gebit.
Hij zegt er totaal 3 uur werk aan te hebben, maar dat het wel in 1 keer kan.
Eerlijk gezegd roept het, nu ik thuis ben, een hoop vragen op.
Hoe kan ik in 4 maanden 6 nieuwe gaatjes hebben? Is dat niet heel erg snel?
Ik poets goed, flos ook en gebruik een spoelmiddel. :smt001
En waarom hebben ze dit niet allemaal bij de kaakchirurg gezien?
Nu moet ik dus weer onder narcose, en 3 weken geleden hebben ze ook al onder narcose aan mijn gebit gewerkt.
Was het niet handiger, gezonder en goedkoper geweest als ze alles in 1 keer hadden gedaan?
Eerlijk gezegd begrijp ik er helemaal niks meer van, en weet ik ook niet meer wie ik nu moet geloven.
Het kan natuurlijk zijn dat mijn eigen tandarts heeft gedacht: we werken het een voor een af, hoe meer ik vertel hoe banger ze wordt. Maar of ik daar dan zo blij mee ben?
Maar goed, de behandeling zelf. Onder narcose dus, dat ken ik allemaal wel.
Maar wel altijd in een ziekenhuis, en dit is bij een tandarts. Ik kan er toch vanuit gaan dat het gewoon veilig is?
Als ik wakker wordt, zal het dan meevallen met de pijn?
Een dik gezicht en koorts hoef ik toch niet te verwachten hoop ik?
Moet ik pijnstillers in huis halen?
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, en alle tips zijn welkom!
Re: Narcosebehandeling
pfff moeilijk he! ik ken het gevoel, ik ben morgen weer aan de beurt. heb niet op al je vragen een antwoord. eigenlijk maar op 1!
heeft je tandarts die dus die 2 gaatjes heeft gevonden een foto gemaakt? zo niet dan kan het zijn dat dhij die gaatjes met het blote oog niet heeft gezien.
toen ik bij de tandarts was zei hij je heb 2 gaatjes. nadaqt hij de foto had gemaakt zag hij helaas opd e foto nog 2 gaatjes die hij met het blote oog niet had kunnen zien.. dus in 4 maanden tijd heb je vast geen 6 gaatjes gekregen.. ik denk dat je die al had..
sterkte! je kan het!!!