Blokjes en vullingen

Author:
ronnekes
Posted:
zo, 12/20/2009 - 16:53
Hoi,

Ik laat de 12ste januari normaal gezien blokjes plaatsen op m'n tanden. Maar ik zat met een vraagje.
Kunnen er niet veel 'complicaties' optreden nu ik blokjes neem terwijl de meeste van mijn tanden grote vullingen bevatten.
Gaan deze dan niet barsten of breken?
Ook heb ik héél gevoelige tanden en heb ik schrik dat ze hierdoor nog gevoeliger gaan worden.
Mijn tandarts beweerd dat dit geen probleem is, maar wil dit voor de zekerheid toch controleren.

Ook mis ik 1 snijtand langs rechts waardoor mijn tanden nooit volledig recht zullen te komen staan met blokjes. Bestaan hier ook oplossingen voor? Of vlakken ze een hoektand af zodat het lijkt dat dit een snijtand is?
Ze hebben deze destijds toen ik 8 jaar was getrokken zodat m'n gebit rechter zou komen te staan.. Nou leuk, nu zit ik er wel met dit probleem!

Momenteel zit ik dan nog eens met het probleem dat ik met een abces zit bij m'n voorste tand.
Deze is gisteren ontzenuwd en hopelijk is deze in orde tegen 12 januari.

Alvast bedankt,

Sharon
ylona1979

In onze praktijk maken we tijdens de beugelperiode gebruik van zgn kunstelementen en dan kun je na afloop bij de tandarts een etsbrig of implantaat laten plaatsen.
Wat betreft de zeuwbehandeling:moet je nog eens terug?

Groetjes Ylona
do, 01/07/2010 - 22:10 Permalink
ronnekes

Ik heb dus reeds al blokjes op m'n tanden staan. Momenteel hebben ze m'n rechtse hoektand wat afgevlakt zodat deze meer op een snijtand lijkt..

Maar sinds vandaag zit ik weer met last aan diezelfde voorste tand.. Hij doet terug weer lastig..
Morgen ga ik normaal gezien naar de tandarts tijdens de vrije raadpleging want van deze zeurende pijn word ik gek!

Is dit een serieus probleem als het abces terug is, net nu ik blokjes heb?
De tand lijkt ook wat los te staan en doet lastig als ik deze beweeg..
Hij is dan ook een paar weken geleden ontzenuwd maar nu doet hij weer pijn..

Ik hoop niet mijn voorste tand te verliezen, dan zouden m'n blokjes nutteloos zijn :(
di, 02/09/2010 - 21:41 Permalink
flon

hoi,

ik heb 2 maanden blokjes en ben 24 jaar oud .

nu heb ik pijn aan mijn kies aan de onderkant, deze doet pijn en steek heel hard uit, zodat ik mijn mond niet kan dicht doen, het blokjes helemaal vanachter in mijn mond is wel los maar hangt er nog kan dit ermee te maken hebbe ?
nu wou ik water drinken en dit deed enorm veeeeel pijn !!!
is dit wel nermaal ?

alvast bedankt !
wo, 01/26/2011 - 20:15 Permalink