Tandarts of Dokter, ik weet het niet meer

Author:
Sweet
Posted:
vr, 02/12/2010 - 23:04
Ik zit met een dillemma.
Ongeveer drie weken geleden heb ik me laten helpen aan kies, wegens een los zittende vulling.
Hij is netjes open geboord en weer dicht gemaakt.
Aan dezelfde kies heb ik een wkb en zenuwbehandeling gehad, dus hij is dood.
Een paar dagen later heb, na de bewuste behandeling van het opnieuw vullen, heb ik een oorontsteking gekregen.
Dat was vrij snel weer over.
Toen ik daar van genezen was, kreeg ik een vreselijk constante zeurende pijn in mijn mond, aan de kant waar ik geholpen ben.
Ben netjes naar de Tandarts geweest, heeft alles gecontroleerd en foto's gemaakt.
Ook heeft de Tandarts iets met koud spul gedaan op al mijn tanden.
Er zaten twee tussen, waarbij ik bijna letterlijk de stoel uit vloog.
Werd gezegd, dat is normaal. Kortom:
Helemaal niets te vinden, alles was prima in orde.
De Tandarts adviseerde mij om een afspraak te maken bij de Huisarts, want ik kon wel eens een acute bijholteontsteking hebben.
Volgende dag bij de Huisarts geweest.
Het enige wat die kon concluderen was een keelontsteking, heb daar een kuur voor gekregen en ook dat is over.
Ik ben nu alweer iets meer dan een week verder en verga nog altijd van die enorme pijn in de mond.
In de tussentijd wel weer terug naar de Tandarts geweest, maar die blijft bij zijn standpunt.
Geen zenuwontsteking van een andere kies/tand etc...
Het enige probleem wat ik er nu bij heb gekregen is: Als ik voorzichtig naast mijn neus druk, dan heb ik het idee dat mijn tand er zo uit vliegt, tevens doet het pijn.
Ook kou kan mijn gebit niet meer verdragen aan de rechterkant.
Mij is altijd verteld dat pijn een oorzaak heeft, nou sorry ik kan er geen touw meer aan vast knopen en ik zou niet weten waar ik het zoeken moet.
Er is geen pijnstiller die helpt, als ik nog niet gek was, dan ben ik dat nu wel aan het worden van de pijn!!!
Iemand enig idee??
Sweet

Beste Robinson,

Een uurtje geleden ben ik daar net vandaan gekomen.
Heeft alles nauwkeurig bekeken, en zegt helaas hetzelfde als mijn eigen Tandarts.
Ook deze vrouw heeft een foto gemaakt, maar ook zij kan geen ontsteking of iets dergelijks vinden.
Hij zegt dat het waarschijnlijk toch met mijn bijholte te maken heeft.
Vindt het alleen vreemd, dat de huisarts dat er niet van kan maken.
Bovendien voel en ben ik ook niet ziek.
Ja misschien ziek van de pijn, omdat ik de oorzaak niet weet.
Naja zou het nog even aan moeten kijken, weet het ook niet meer.
Misschien volgende week dan maar weer naar mijn eigen Tandarts.
Bedankt
za, 02/13/2010 - 16:04 Permalink
robinson

Is er ook gecontroleerd op een eventuele fractuur van kies?
Heeft u spontaan klachten of bij eten?
Geen klachten bij het eten of drinken van warmedingen?

Voor wat betreft de bijholte ontsteking, deze zou met de recente AB kuur al wat minder moeten zijn. Bent u neusverkouden op het moment?
Stomen wil dan ook nog wel eens kunnen helpen.( Rhino caps. of Dampo in heet water oplossen)
za, 02/13/2010 - 17:05 Permalink
Sweet

De desbetreffende kies was prima in orde,
ze zei dat er geen scheuren, gaatjes of afbrokkelingen waren.
Naja ik ben geen Tandarts, dus ga er vanuit dat ze de waarheid spreken.
De antibiotica is allang afgelopen, nergens meer last van.
Geen verkoudheid, oorpijn etc....
Ik kan alles prima eten en drinken, ook dat is geen probleem.
Maar met kou wordt het alleen maar ergerde, dan dat het al was.
Maar de pijn gaat en komt op het moment, en als het dan terug komt, is het net of het dubbel zo erg terug komt :(
Heb net gegeten, brufen genomen en we gaan het maar weer eens proberen denk ik.
Ga van de week toch maar weer terug naar mijn eigen tandarts, en anders haalt hij hem er maar uit.
Want dit is geen leven zo, gek wordt je ervan.
Kan ook geen 24 uur per dag pijnstillers slikken natuurlijk, dan weet ik zeker dat ze op een gegeven moment niet meer werken.
za, 02/13/2010 - 18:26 Permalink
xandermeijs

Beste Sweet,

Vervelend allemaal! Toch denk ik dat er sprake is van ee pulpitis ( = ontstoken zenuw) van een kies. De symptomen van een pulpitis zijn heftige gevoeligheid bij koude en warmte. Soms ook spontane pijn. Deze acute pulpitis is niet te zien op een rontgenfoto!!!!!
Jouw tandarts zal goed moeten testen welke kies reageert op koude- en warmtetesten. Een avitale (=dode) kies reageert inderdaad niet meer op temperatuurprikkels. Het lijkt mij dus logisch dat het niet de kies is die het laatst is behandeld, want die had al een wortelkanaal(=zenuw)behandeling gehad.

Succes ermee.

Mvg,
Xander
zo, 02/14/2010 - 10:41 Permalink
Sweet

Ik werkelijk geen idee meer.
Ik weet wel dat ik de tand er naast, niet meer aan kan raken.
Ik vlieg dan bijna letterlijk tegen het plafond.
Het wordt alleen maar minder in plaats van beter.
Morgenvroeg wordt het direct bellen, ben er echt helemaal klaar mee.
Je krijgt er haast geen oog bij dicht.
Bovendien kan ik veel pijn verdragen, maar eens houdt het op, zoals nu.
Zal jullie laten weten wat er is gebeurd, als er al iets gaat gebeuren.

Mvg
zo, 02/14/2010 - 22:10 Permalink