Na ettelijke jaren van complexen wil ik mijn 'tandenprobleem' eindelijk is een keertje aanpakken.
Een jaar of 2 terug ben ik hiervoor bij mijn plaatselijke tandarts geweest.. Ze heeft afdrukken genomen van mijn tanden (dat ding waar je in moet bijten), maar geen röntgen ofzo en uitgebreid alles bekeken in mijn mond.
Volgens haar was het wel op te lossen met operaties in combinatie met een beugel... het woordje 'operatie' schrikte me nogal af en sindsdien ben ik niet meer teruggekomen op mijn 'tandenprobleem'. :oops:
Ik kan me namelijk wel indenken hoe pijnlijk zo'n 'kaakoperatie' is :oops:
Het probleem is dat ik een te kleine boven/onderkaak heb waardoor mijn tanden te weinig plaats hebben.
Mijn linkse hoektand steekt naar voor (vampiertje) en mijn voorste snijtanden zijn over elkaar geschoven. (ze maken bijna een hoek van 90°) :o
Ook heb ik een overbeet.
Ik wil wel eventjes foto's maken, maar ik zet ze liever niet openbaar.
Gelijkaardige gevallen ben ik al wel tegengekomen maar iets minder.
Ik had dus graag een goede orthodontist gevonden die me kan vertellen wat de mogelijkheden zijn.
Mijn plaatselijk (dorps)tandarts, daar ben ik echt heel tevreden van, maar ik denk niet dat ze 'mee' is met de laatste technieken.
Een jaar of 2 terug ben ik hiervoor bij mijn plaatselijke tandarts geweest.. Ze heeft afdrukken genomen van mijn tanden (dat ding waar je in moet bijten), maar geen röntgen ofzo en uitgebreid alles bekeken in mijn mond.
Volgens haar was het wel op te lossen met operaties in combinatie met een beugel... het woordje 'operatie' schrikte me nogal af en sindsdien ben ik niet meer teruggekomen op mijn 'tandenprobleem'. :oops:
Ik kan me namelijk wel indenken hoe pijnlijk zo'n 'kaakoperatie' is :oops:
Het probleem is dat ik een te kleine boven/onderkaak heb waardoor mijn tanden te weinig plaats hebben.
Mijn linkse hoektand steekt naar voor (vampiertje) en mijn voorste snijtanden zijn over elkaar geschoven. (ze maken bijna een hoek van 90°) :o
Ook heb ik een overbeet.
Ik wil wel eventjes foto's maken, maar ik zet ze liever niet openbaar.
Gelijkaardige gevallen ben ik al wel tegengekomen maar iets minder.
Ik had dus graag een goede orthodontist gevonden die me kan vertellen wat de mogelijkheden zijn.
Mijn plaatselijk (dorps)tandarts, daar ben ik echt heel tevreden van, maar ik denk niet dat ze 'mee' is met de laatste technieken.
Re: Beugel of operatie
Succes!
Re: Beugel of operatie
Ook heb ik het zelfde probleem als jij: te kleine kaken en tanden die er daardoor niet echt tussen passen.
Ik kon kiezen: een kies laten trekken of een operatie.
Geen een van beide heb ik nog gekozen,maar een kies trekken is toch minder erg dan zo'n hele operatie.
Omdat ik beide tot nu toe nog niet wil/kan, heb ik ook een second opinion gedaan bij een andere ortho.
En deze kwam met een hele andere behandeling.
Dus mijn tip is zeker om ook eens even langs een andere orthodontist langs te gaan, misschien heeft deze een ander voorstel die je dan liever hebt.
Suc6!