Kiespijn 's nachts, bobbeltje gehemelte..

Author:
jippooo
Posted:
za, 02/20/2010 - 11:31
Hoi! Leuk en handig forum!

Ik probeer te bepalen of ik gebruik ga maken van de nooddienst of dat ik nog een paar dagen wacht. Mijn tandarts heeft nl nog vakantie.

Een maandje geleden ben ik bij de tandarts geweest met klachten mbt mijn achterste kies. Die kies was ooit gevuld, maar ik kon er nog geen korstje mee kauwen zonder pijn te hebben. Mijn tandarts heeft foto's gemaakt en hij zei dat ik waarschijnlijk last had omdat er wat te veel ruimte is tussen de 2 kiezen. Hij heeft een nieuwe vulling gezet die de ruimte wat kleiner maakt. Het was een tamelijk diepe vulling, maar niet diep genoeg om pijnklachten bij kauwen te hebben zei hij.

Enfin..de klachten bij kauwen bleven, zelfs bij bv een mandarijn. Ik denk ik wacht even totdat de kies rustig is. Nu kreeg ik 3 dagen geleden ontzettende kiespijn. Maar alleen 's nachts! Ik heb er een tijdelijk lapmiddel voor gevonden. Even rechtop zitten en een slokje water waarmee ik langs de tand spoel. Ook is er een klein knobbeltje in het gehemelte aanwezig aan de kant waar de problemen vandaan komen. Als ik zachtjes aan de kies of knobbeltje kom, lijkt dat de pijn ook te verzachten. Binnen 2 minuten zakt de pijn en kan ik weer liggen. Vervolgens begint het na 10 minuten opnieuw. Dit een keer of 6-8 waarna ik alsnog in slaap val. Bij het wakker worden geen centje pijn. Overdag ook niets. Wel is het ook overdag zo dat ik werkelijk niets kan kauwen met die kies.
Iedere nacht besluit ik dat het de laatste nacht is met kiespijn en dat ik gebruik maak van de nooddienst. Maar 's ochtends denk ik "wacht maar even op je tandarts". Nu weet ik alleen niet of het iets kan zijn dat ik niet zou moeten laten wachten.

Ik baal wel. Mijn linkse bovenkant heeft een hoop problemen. De beruchte kies met ernaast 2 dode tanden. Ik zou 3 kronen moeten hebben aan die kant maar dat is onbetaalbaar voor me. Weet iemand of daar regelingen voor zijn als je verzekering het niet dekt? Ik meen dat een deel aftrekbaar is? Zonde dat je straks weer aan een gebit kan zien wie er weinig geld heeft en wie veel geld heeft....

Thanks!!