resultaat kaakoperatie

Author:
jelmer
Posted:
zo, 02/21/2010 - 01:32
hallo allemaal,

Ik heb 11 dagen geleden een kaakoperatie gehad (voor voren zetten bovenkaak). Ik heb een vraag voor mensen die dit ook gehad hebben. Na hoeveel dagen kan je ongeveer heet definitieve resultaat goed zien. Ik vind het nu nog niet erg mooi omdat mijn bovenlip nu erg naar voren komt, maar ik weet niet in hoeverre dit nog door de zwelling komt, of door het verplaatsen van de kaak. Het lijk nu net of ik een overbite heb, terwijl mijn tanden wel recht op elkaar vallen. Ook zijn mijn wangen naar mijn idee nog erg dik.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat die zwelling bij jullie weg was en je niet meer zo'n opgeblazen hoofd had?

http://www.flickr.com/photos/jelmerdz/4373717057/

gr,

Jelmer
m@ris

hoi!
ik heb je foto even bekeken maar ik vind het reuze meevallen hoor.je gezicht is wel veranderd maar denk dat het vooral voor jezelf wennen is.
tuurlijk zit er ook nog zwelling en dat kan wel aan paar weken duren voordat dat helemaal weg is.
dus het echte eindresultaat is nog even wachten.
maar tis vooral wennen. weet nog nadat mijn kin naar voren was gezet. heb echt weken tot maanden moeite ermee gehad en heb er echt aan moeten wennen, nu een jaartje verder ben ik er wel helemaal aan gewend en ben ik heel blij met het resultaat.

succes!

gr mariska
zo, 02/21/2010 - 21:16 Permalink
Anna 10

Hoi,
de operatie die jij hebt ondergaan, is volgens mij dezelfde dan degene die mij te wachten staat. Je vindt hier zo weinig informatie over : :( . Misschien dat jij wel je ervaring met me wilt delen?

Heb jij de le fort 1 operatie moeten ondergaan? Was voor jou ingreep orthodontische voorbereiding nodig? Zag je met jou ook niet zo veel tandoppervlakte wanneer je lachte
Hoe is het resultaat nu?
Groetjes
Anna
zo, 03/07/2010 - 22:47 Permalink
jelmer

Hoi Anna,

Ik weet niet hoe de operatie heet, maar iig is mijn bovenkaak losgezaagd en iets naar voren en iets omlaag geplaatst. Dit omdat ik een underbite had. Ik heb voor de operatie ongeveer een jaar een beugel gehad, en erna nu ook nog een half jaar, maar die periodes zijn maar net afhankelijk van hoe je tanden staan. Volgens mij is het bij mij nog relatief kort..

Op zich is de operatie wel goed te doen. Qua pijn valt het heel erg mee, maar met name de zwelling is erg irritant, en confronterend.. Ook is er bij mij een zenuw gekneusd, waardoor een deel nog gevoelloos is, maar dat komt wel langzaam terug.

Doordat mijn kaak ook iets omlaag is gezet, zie je inderdaad iets meer tand nu.. niet overdreven veel en ik weet niet of dit echt opvalt.. ik heb van 1 iemand gehoord die het opviel dat je nu de beugel pas zag..

Wat wel belangrijk is om rekening mee te houden, is dat het resultaat niet direct na de operatie meteen goed is. Het duurt echt lang voordat alle zwelling weg is en je echt het eindresultaat ziet. De kaakchirurg houd een half jaar aan voor het echte eindresultaat.. bij mij is het ook nog afwachten dus hoe het precies wordt, maar het wordt wel steeds beter..

Als je meer informatie wilt, zou ik je aanraden op youtube op "upper jaw surgery" of jaw surgery te zoeken.. Er zijn vele video dagboeken die een goed boel geven van wat je kan verwachten..

succes!
do, 03/11/2010 - 17:43 Permalink