Afgelopen maandag heb ik deel 2 van een wortelkanaalbehandeling gehad, dus uit vijlen en vullen. Toen hij klaar was had ik al wat pijn in mijn hoofd en toen de verdoving was uit gewerkt flinke pijn. Die pijn werd helaas alleen maar erger. Ik heb gebeld vandaag en kon langs komen en er bleek een ontsteking in mijn kaak te zitten dus ik heb nu een kuurtje. Eind goed al goed (gaan we van uit).
Maar ik realiseerde me vandaag dat de assistente de houder met de vijltjes op de grond had laten vallen. Ze heeft ze opgeraapt en vervolgens klaar gezet. Nu weet ik het niet 100% zeker of die vijltjes zijn gebruikt maar ik geloof van wel.
Dus de vraag: moeten de vijltjes steriel zijn voor een behandeling en zou het feit dat ze op de grond hebben gelegen en vervolgens in mijn wortels gebruikt zijn de oorzaak van de ontsteking kunnen zijn?
Nu ben ik me bewust van het feit dat een wortelkanaalbehandeling geen garantie is en ook heb ik ervaring met hevige napijn..
Wie kan mij opheldering geven, alvast bedankt :D
Maar ik realiseerde me vandaag dat de assistente de houder met de vijltjes op de grond had laten vallen. Ze heeft ze opgeraapt en vervolgens klaar gezet. Nu weet ik het niet 100% zeker of die vijltjes zijn gebruikt maar ik geloof van wel.
Dus de vraag: moeten de vijltjes steriel zijn voor een behandeling en zou het feit dat ze op de grond hebben gelegen en vervolgens in mijn wortels gebruikt zijn de oorzaak van de ontsteking kunnen zijn?
Nu ben ik me bewust van het feit dat een wortelkanaalbehandeling geen garantie is en ook heb ik ervaring met hevige napijn..
Wie kan mij opheldering geven, alvast bedankt :D
Re: Vraagje over hygiëne bij een wortelkanaalbehandeling
Hij heeft idd de kanalen verbreed om ze vervolgens met rubberen stiften te vullen. Spoelen en drogen is veelvuldig gedaan. Ik heb verder geen op en aanmerkingen over de behandeling hoor. Mijn tandarts is mijn held :wink:!!
Het ging mij alleen even om die vijltjes en het verhaal over de oorzaak van de ontsteking is heel plausibel wat mij betreft. Zo als ik al schreef weet ik dat de behandeling geen garanties geeft. Ik ben al lang blij dat de kies niet als nog getrokken is.
Groetjes