Continue, blijvende napijn

Author:
Kuijpers23
Posted:
zo, 02/28/2010 - 11:26
Op 19 februari heb ik de meest achterste kies linksonder in mijn mond laten trekken, het betreft dus de kies die voor mijn verstandskies zit. Deze kies was afgebroken en daardoor erg lastig te verwijderen. De tandarts heeft hier meer dan een uur over gedaan, waarbij ze de kies in stukken geboord heeft en ieder stukje er uit heeft moeten trekken/wrikken. Zelf gaf ze al aan dat ik vanwege de behoorlijke ingreep behoorlijk wat last zou kunnen krijgen.

De eerste 7 dagen heb ik ontzettende last gehad, de maximale combinatie van ibuprofen en paracetamol dagelijks tot me genomen. Omdat het rondom de mond wit werd en ik een vieze smaak in mijn mond had ben ik op de 5e dag ben ik voor controle teruggegaan naar de tandarts. De wond zag er goed uit en om de 'ontsteking' tegen te gaan kreeg ik een monoject met chloorhexidrine. Hier ben ik mee gaan spoelen en na 2 dagen (dus op de 7e dag) begon de pijn minder te worden. Toen ook bij tandarts geweest en ze was tevreden met de genezing, de pijn zou snel minder moeten worden.

Vanaf de 7e dag is de pijn wat minder en gebruik ik geen ibuprofen 600 meer en kom de dag nu door met paracetamol 500, hier neem ik er 3 van op een dag. Ik hoopte dat de pijn nu binnen een dag wel weg zou zijn maar ondertussen loop ik in totaal al 9 dagen met deze pijn. Volgend weekend ga ik op wintersport en ben nu bang dat de pijn voorlopig niet weg zal gaan omdat het niet meer vermindert ten opzichte van de 7e dag. Gelukkig is de pijn nu wel redelijk dragelijk, de vieze smaak nog een beetje aanwezig.

De hechting zit nog in de wond, deze krijg ik er zelf niet uit. Ook is de wond nog pijnlijk als ik met mijn tong er tegenaan duw. Ook is de verstandskies gevoelig voor kloppen (waarschijnlijk zag de zenuw van de kies ook onder de verstandskies?)

Mijn vraag is of dit normaal is of dat de napijn nu toch wel weg had moeten zijn?
Kuijpers23

Daar dacht ik zelf ook aan, vandaar dat ik vorige week op controle ben geweest bij de tandarts en het monoject heb gekregen.

Omdat de pijn vervolgens na 2 dagen minder werd, had ik het idee dat de alveolitis langzaamaan over zou gaan, echter houdt de pijn nu toch nog aan. Ik blijf ondertussen ook maar gewoon de wond schoonspoelen....

Het verwijderen van mijn verstandskies gaf me ook een week napijn, maar dit gaat al langer door.
zo, 02/28/2010 - 12:24 Permalink