Botontsteking,wortelkanaalbh wortelpunten onstoke aan 1 kies

Author:
emsje87
Posted:
vr, 02/26/2010 - 11:00
Hier mijn verhaal!

ik heb echt een rot jaar gehah! Het begon eerst met 4 verstandkiezen die niet goed door konden komen, daardoor heb ik links onder flinke botonsteking gehad.dat werd toen opatief verwijderd plus de verstandkiezen..toen daarna wou die wond maar niet helen, en begon steeds gevoeliger te worden! Toen uiteindelijk verging ik weer van de pijn, in dec wortelkanaal gehad aan diezelfde kies waar botonstekin zat..na die wortelkanaal bleef het pijn doen, maar i wilde eigenlijk nie meer terug naar de tandarts heb inmiddels trauma lijkt het net..heb langer met de pijn gelopen, gister ging voor controle naar de kaakchirurg omdat ik van de pijn verging. uiteindelijk was op de foto te zien..dat me wortelpunten flink waren onstoken dus moest met spoed geholpen worden....Ik hoop dat het nu is geslaagd en de kaakchirurg ook, maar voorlopig is het afwachten en hopen op het beste...DE KIES DOET NOG VERDOMD ZEER, HET IS INMIDDELS AL BIJNA 1 JAAR DAT IK MET DIE PIJN MOET LEVEN..! Als dit niet helpt weet ik niet wat ik verder moet doen, hebben jullie er evaring mee gehad aan 1 kies botonsteking,wortelkanaal en nu dus wortelpunten onstoken? binnen 1 jaar :smt010 ik weet het gewoon even nie meer, ben zo bang dat deze behandeling weer niet aanslaat zoals gewoonlijk!

Verhalen enz zijn welkom,

liefs Emmy
emsje87

4 dagen later is het nu! ik weet nie of het goed is dat ik nu helse pijn heb aan die kies waar een apex heb gehad? niet minder dan voor de operatie in ieder geval. zelfs dicht bijten doet enorme pijn...trekt helemaal door. ik weet nie of dit normaal is...met die botsonteking had ik alleen last van de zwelling en de pijn van ze zwelling van de onsteking zelf niet meer!

is het normaal dat het niet afneemt en het dichtbijten juist meer pijn doet? iemand ervaringen mee met apex en de napijn? want ik zit nu in twijfel morgen ziekenhuis bellen of niet? Dat ik last heb van de zwelling snap ik, maar de kies zelf vraag ik me af en dat het zo zeer blijft doen?
zo, 02/28/2010 - 22:28 Permalink
digna1974

hi ik heb vierkeereen wortelpunt ontsteking gehad ben twee keer in het ziekenhuisgeholpen
eenkeereenzenuwbehandeling en een keer een zenuwbehandelingen trekken
ikweethoepijnlijkhet kanzijn hebjeal wat ijsgeprobeerd of paracetamol , naproxen,
ibruprofen als dat allemaalnietwerkt zouik gewoon hetziekenhuisbellen
zou vragenof ze er naar willen kijken misschien kunnenz e ookfoto,smaken voor de zekerheid
wantzoblijvenlopenishetook niet en wat sterkers willen voorschrijven
ikheb penniciline gekregen
sterkte
zo, 02/28/2010 - 22:56 Permalink
emsje87

hi ik heb vierkeereen wortelpunt ontsteking gehad ben twee keer in het ziekenhuisgeholpen
eenkeereenzenuwbehandeling en een keer een zenuwbehandelingen trekken
ikweethoepijnlijkhet kanzijn hebjeal wat ijsgeprobeerd of paracetamol , naproxen,
ibruprofen als dat allemaalnietwerkt zouik gewoon hetziekenhuisbellen
zou vragenof ze er naar willen kijken misschien kunnenz e ookfoto,smaken voor de zekerheid
wantzoblijvenlopenishetook niet en wat sterkers willen voorschrijven
ikheb penniciline gekregen
sterkte

Thanx Digna heb alles geprobeerd van ijs tot brufen max per dag. tja de pijn is erg heftig op dit moment, strijken met me tong langs de kies is al een hell, maar wat mijn vraag nou is is het normaal dat de pijn van de kies nog even hevig is als voor de behandeling, nu 4 dagen later, meestal had ik met wortelkanaalbh dat het wel grotendeels de pijn was afgenomen, nu helemaal niet en met botonsteking had ik alleen daarna last van de zwelling pijn enz? hoe heb jij de napijn ervaren. als de napijn zo erg bij de kies hoort van de wortelkanaalbehandeling vind ik niet erg, als het langzaam weg trekt...maar ik wil dus weten of dit normaal is?
zo, 02/28/2010 - 23:06 Permalink
digna1974

hi ik durf dat eigenlijk niet te zeggen of dat normaal is
zoals ik het ervaren heb moet het toch afnemen
ik had wel altijd last van druk op de tanden en na de wortelpuntbehandeling nam al dat snel af
ik zou als ik jou was toch effe terug gaan ermee kan echt geen kwaad
want dit is voor jou ook geen pretje zo
of ik zou die vraag of dat normaal is stellen aan een tandarts die hier op deze site zitten
bijv aan de digitale tandarts die kunnen je daar een concreter antwoord opgeven
maar ik zou als ik jou was gewoon effe bellen en vragen hoe dat zit en ik zou er effe naar laten kijken
ik heb heel veel problemen met mijn gebit gehad en ging altijd terug als ik last had net zolang tot er een oplossing voor kwam
ik weet wat het is pijn in je mond hebben heb het vaak gehad
sterkte en als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel groetjes digna
ma, 03/01/2010 - 19:04 Permalink
digna1974

hi ik heb laatst ook een wortelpuntontsteking gehad dat gaf behoorlijk veel pijn op me kaak
had een behoorlijk dikke plek en het gaf ook veel pijnscheuten
had in de kies zelf niet veel last wel een drukkend gevoel
bij mij was dat zo gekomen omdat de kies een paar jaar terug een zenuwbehandeling heb gehad
en die was niet goed gedaan daardoor is het bij mij gaan opspelen
doordat ik veel pijn had ben ikuiteindelijk naar de tandarts gegaan
die is begonnen met een zenuwbehandeling die mislukte en de kies moest eruit
daarna heb ik toch nog een paar weken last gehad van me kaak
en nog is het aan het genezen het was behoorlijk dik de druk is er wel gelukkig af
want werd vaak wakker van pijnscheuten
dat je wat napijn heb dat is normaal
maar als het te heftig blijft dan zou ik er echt effe na laten kijken
want met pijn in je mond lopen is gewoon niks
groeten digna
ma, 03/01/2010 - 19:15 Permalink
emsje87

Thanx digna voor je reacties!

ik weet idd dat de napijn normaal is had aan diezelfde kies ook botonsteking en wortelkanaal gehad...De pijn is nu niet van de zwelling, die zit er nog steeds voel het wel maar die pijnscheuten en me kiezen op elkaar zetten lukt gewoon nie, ja lukt wel maar dan heb ik pijn het lijkt nu ook naar de kies er naast toe te trekken... :roll: vanochtend gelijk kaakchirurgie gebeld...ik kan wel langs komen, alleen wil het voor me zelf ook nog ff wat tijd geven, het moet wel rond deze dagen geen pijn meer geven....het liefst zou ik morgen al terug gaan alleen ik denk dat het verstandig is om even te wachten hoeveel pijn ik ook heb nu aan die rot kies! kan het zo zijn dat door de botonsteking, me hele kies heeft verpest, is wel toevallig dat ik daarna wortelkanaal had en nu dit en nog hevige pijn?
ma, 03/01/2010 - 21:54 Permalink
emsje87

Ben ik weer...De pijn is nu zo ondraagelijk, is veel erger dan voor de opratie en er vlak na, elke dag lijkt het steeds erger te worden...maandag dacht ik nog wacht ff af, wil namelijk geen aansteller zijn...dacht misschien trekt te pijn weg steeds iets minder pijn, maar het is juist anders elke dag meer pijn, elk uur, sinds vanavond het ergst het ondraagelijkst, had gewoon zitten janken van de pijn... Daarom ga ik gelijk morgen terug..heb ik besloten, had maandag ook de assistente gesproken volgens haar was ook beter om even langs te komen deze week maar om nog ff aan te kijken...maar ze zei er ook bij dat het een flinke onsteking was en ook om de wortelpunten, dat de operatie moeilijk was verlopen en hij er niet goed bij kon komen...ik hoop zo dat het mee gaat vallen, wil die kies niet kwijt 37, want kies 35 is een melkkies en valt er binnen een paar jaar ook uit :smt010
di, 03/02/2010 - 22:47 Permalink
digna1974

hi wat vervelend joh dat je nog steeds veel last heb laat er maar na kijken
ik hoop dat het goed afloopt dat de kies niet getrokken hoeft te worden
maar als dat de enigste oplossing zou zijn om geen pijn meer te hebben
dan zou ik er toch nog effe over nadenken want pijn in je mond is niks
ik hoor het wel hoef het afloopt
ik moet zelf ook vandaag naar de tandarts voor een gaatje te laten vullen
groetjes van digna
wo, 03/03/2010 - 08:41 Permalink
emsje87

Thanx Digna voor je reactie!

IK ga vandaag of morgen langs, ga zo bellen!
ik hoop het ook niet...maar idd pijn is ook niks, maar toch hoop ik nog op het beste :oops: ! gister hevige pijn traan stonden in me ogen, en vandaag was er wel pijn maar niet zo hevig, toch ook maar ff aangeven...

Gelukkig heb je maar een gaatje hihii, als je veel heb meegemaakt is een gaatje niks he:p. ik heb het wel vooral bij de kiezen waar wkb is geweest gaatjes jij ook?

in ieder geval succes
wo, 03/03/2010 - 09:29 Permalink
digna1974

hi bij mij zijn de gaatjes gekomen ben een tijd niet geweest
had niet zo,n gezellige tandarts hiervoor
voor mij zijn gaatjes repareren wel wat lastig
ik heb het snel benauwd ik moet regelmatig slikken
baal ervan dat ik met vullen niet kan slikken dat is voor mij een hele opgave
gelukkig heb k wel een goede tandarts die mij er goed doorheen coached
heb jij dat ook dat je wat benauwd word van al die instrumenten in je mond groetjes van digna
wo, 03/03/2010 - 10:13 Permalink
emsje87

dat is niet leuk digna, dat je al bij gaatje last heb dan is wkb of iets anders nog erger natuurlijk? ik heb er niet zo last van vind over het algemeen, de behandelingen niet zo eng en instrumenten ook niet....ben eerder bang voor dat het elke keer mislukt zoals dit jaar en toen ik nog niet goed verzekerd was vorig jaar kwam, omdat ik lang 21 was en laatste maand 22 moest ik gelijk 300 euro betalen voor wkb daar shrik ik eerder van hahah...daarom hoop ik ook dat dit goed gaat, anders heb ik weer kosten en voor niks wkb betaalt...ben wel goed verzekerd alleen kronen en bruggen krijg ik 50%

Dus ben eerder bang voor de rekeningen, hoe raar dat ook klinkt. een apex is niet fijn en aan botonsteking geholpen worden ook niet, maar ben er niet bang voor...ik denk altijd maar als de pijn maar weg gaat vind ik alles best
wo, 03/03/2010 - 10:39 Permalink
Chris888

voor mij zijn gaatjes repareren wel wat lastig
ik heb het snel benauwd ik moet regelmatig slikken
baal ervan dat ik met vullen niet kan slikken dat is voor mij een hele opgave

Ik slik vaak, ook tijdens vullen.
Ik heb me daar net als jij ook zorgen over gemaakt en toen adviseerde een tandarts hier om te vragen om behandeling onder cofferdam = een rubber lapje waar je kies doorheen gestoken wordt en waardoor de tandarts alles makkelijk droog kan houden. Waarschijnlijk heb jij daar al ervaringen mee (tijdens wkb). Volgens die tandarts kun je met dammetje zoveel slikken als je wilt zonder dat de tandarts daar last van heeft.

Ik maak me er nu niet meer druk om. Maar hoe ik ooit een wkb vol zou moeten houden weet ik ook niet. :smt017 Ik kan niet meer doen dan m'n best en als een tandarts bij het maken van een vulling toch last zou hebben van mijn geslik kan hij zo'n cofferdam gebruiken.
wo, 03/03/2010 - 11:07 Permalink