Hoektand naar achteren halen!

Author:
Camiel
Posted:
zo, 09/13/2009 - 13:22
Beste forumleden,

Al vanaf jongs af aan vind ik een mooi gebit erg belangrijk. Op mijn 12e wilde ik een beugel om mooiere rechte tanden te krijgen. Nu is mijn moeder altijd van mening geweest dat een mooi gebit niet een recht gebit hoeft te zijn. Zij vind dat je enkel een beugel moet nemen als je tanden erg scheef staan. Mijn tanden stonden niet erg scheef en ik was in haar ogen te perfectionistisch. Jammer genoeg was de tandarts het met haar mee eens. Met als gevolg dat ik pas (na veel aandringen) op mijn 16e een beugel kreeg. Ik had er voor gekozen om alleen onder een beugel te nemen aangezien ik boven 2 jaar lang een beugel zou moeten dragen. Onderin stonden mijn tanden ietwat scheef waardoor het flossen lastiger ging. In mijn bovenkaak staan mijn hoektanden wel symmetrisch, maar vanaf de zijkant zie je dat mijn hoektanden aan weerszijden erg uitsteken. Dit is een erg lelijk gezicht waar ik me door de jaren heen steeds meer aan ben gaan ergeren.

Ik las op internet over de linguale beugel. Deze beugel wordt achter de tanden geplaatst en is niet zichtbaar voor anderen. Voor deze beugel dient de particulier 2500 euro extra te betalen. Dit ben ik zeker bereid te betalen, maar nu bleek ook nog dat nu ik 18 ben, de orthodontie niet meer wordt verzekerd als dat het werd verzekerd. Nu zal ik zeker nog pak 'm beet 2000 euro extra moeten neerleggen. Het grote probleem is dat ik over 3 jaar in Londen naar de universiteit wil gaan. Nu ben ik student op het hbo en ik heb niet genoeg tijd om het totale bedrag van 4500 te sparen.

Ik ben dus benieuwd of het mogelijk is om met behulp van chirurgie mijn hoektanden opnieuw te laten plaatsen. En zo ja, wat zou dit zo ongeveer kosten? Belangrijk te weten is dat mijn gebit in goede staat is. Ik heb tot nu toe één keer een gaatje gehad en verder nooit echt problemen gehad met mijn gebit.

Alvast bedankt!

Graag tips en zo veel mogelijk andere suggesties/oplossingen!!
Camiel

Dankjewel voor je reactie, Romy!

Ik las net in dat andere topic dat het zonder beugel niet mogelijk is. Jammer!

De reden waarom ik me hier zo mee bezig houd is omdat ik op de site cdckliniek.nl voor en na foto's zag. Hier zag je iemand met een soortgelijk probleem (gelukkig is het bij mij niet zo erg hoor!)

http://www.cdckliniek.nl/images/foto-004_419x149.jpg

Op de site wordt aangegeven dat er voor ieder gebitsprobleem wel een oplossing is. Dus vandaar ook dat ik me er zo bezig hield. Wat voor ingrepen verrichten zulke klinieken eigenlijk?

Nogmaals bedankt!
di, 09/15/2009 - 22:27 Permalink