agressieve paradontitis

Author:
kasper
Posted:
wo, 03/31/2004 - 11:59
Ik heb een kennelijk zeer agressieve paradontitis. De AA en PG bacterie doen vernietigend werk. De paradontoloog stelt behandeling voor, alhoewel hij een handjevol elementen al niet meer kan redden. Het bot waar normaliter je tanden en kiezen in vast zitten is zo goed als weg. Mijn vraag: zijn hier goede alternatieven mogelijk met een kunstgebit?

[ Dit Bericht is bewerkt door: kasper op 2004-03-31 11:59 ]
saskiaa

Ik zou zeggen probeer eerst te redden wat er te reden valt. Ik heb ook AA gehad en veel bot was weg gevreten na vele behandelingen en zelfs een flap openoperatie is alles weer goed. Er is emdogain ingespoten en er groeit zelf nu bot aan.
succes gr. van saskia
wo, 03/31/2004 - 16:38 Permalink
de digitale tandarts

Op een gegeven kan er een punt ontstaan waar de beslissing genomen moet worden tussen 'redden wat er te redden is'= extractie dubieuze gebitselementen en een uitgebreide parodontologische behandeling met eventueel bacterie kweek en antibiotica

of extractie van alle gebitselementen en het nog aanwezige bot gebruiken voor implantaat gedragenconstructies.

Natuurlijk zijn er ook tussenliggende oplossingen te bedenken met uitneembare protheses.

Bespreek de verschillende opties en bijbehorende kostenplaatjes goed met de behandelend tandarts.
do, 04/01/2004 - 13:49 Permalink
kimba444

Ik heb veel informatie opgezocht over emdogain,maar wat kost deze behandeling ongeveer.
Kost dit evenveel als flapoperatie ongeveer 750 euro of moet ik gaan denken aan duizenden euro's..Kan me iemand iets meer informatie verstrekken aub.
wo, 03/03/2010 - 22:58 Permalink