Onderstaande heb ik ook al bij verzekeringen gepost, maar zou ook graag hier ervaringen van mensen horen t.av. onderstaandeL
Vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld waar mijn tandarts mee samenwerkt w.b. implantaten, zodat ik beter kan kiezen w.b. zorgverzekering. Het totaal komt uit op iets meer dan 2000 euro.
Op de begroting van de tandarts stonden naast de codes die hij rekent, alleen de regel dat de kosten van het ziekenhuis op 940 euro uit zou komen, waren geen codes/specificaties genoemd.
De medewerker van kaakchirurgie vertelde dat het opgedeeld is in 3 delen:
- code 238060 Honorarium - 348.50 euro
- code 238062 implantaat - 361.00 euro
- ziekenhuiskosten (geen code?) - 233.50 euro
De medewerkster kon me niet vertellen of die derde kostenpost (ziekenhuiskosten waarvan ze geen code kon vinden) vergoed worden en zo ja hoe (basis of aanvullende tandartsverz.).
Weet iemand dit?
Daarnaast zag ik ivm max. kosten op
http://www.nza.nl/9439/10249/82894/5400 ... r_20_1.pdf staan dat bij code 238062 (implantaat): 0,00 euro. Betekent dit nou dat de max. kosten van het implantaat 0 euro zijn? Dat zal wel niet kloppen toch?
Ook vertelde de medewerkster dat eventuele botopbouw (mocht dat nodig blijken) uit de basisverzekering betaald wordt, dus daar heb ik geen aanvullende tandartsverzekering voor nodig?
En tot slot: zou een consult bij de kaakchirurg onder de basisverzekering vallen? (wordt niet specifiek genoemd op de begroting)
Bedenk ik me ineens nog deze vraag: kosten voor het trekken van de tand staat op de begroting bij de kosten die de tandarts maakt, maar wordt dat niet door het ziekenhuis gedaan?
Een boel vragen...hopelijk kan iemand me verder helpen :)
Vandaag heb ik het ziekenhuis gebeld waar mijn tandarts mee samenwerkt w.b. implantaten, zodat ik beter kan kiezen w.b. zorgverzekering. Het totaal komt uit op iets meer dan 2000 euro.
Op de begroting van de tandarts stonden naast de codes die hij rekent, alleen de regel dat de kosten van het ziekenhuis op 940 euro uit zou komen, waren geen codes/specificaties genoemd.
De medewerker van kaakchirurgie vertelde dat het opgedeeld is in 3 delen:
- code 238060 Honorarium - 348.50 euro
- code 238062 implantaat - 361.00 euro
- ziekenhuiskosten (geen code?) - 233.50 euro
De medewerkster kon me niet vertellen of die derde kostenpost (ziekenhuiskosten waarvan ze geen code kon vinden) vergoed worden en zo ja hoe (basis of aanvullende tandartsverz.).
Weet iemand dit?
Daarnaast zag ik ivm max. kosten op
http://www.nza.nl/9439/10249/82894/5400 ... r_20_1.pdf staan dat bij code 238062 (implantaat): 0,00 euro. Betekent dit nou dat de max. kosten van het implantaat 0 euro zijn? Dat zal wel niet kloppen toch?
Ook vertelde de medewerkster dat eventuele botopbouw (mocht dat nodig blijken) uit de basisverzekering betaald wordt, dus daar heb ik geen aanvullende tandartsverzekering voor nodig?
En tot slot: zou een consult bij de kaakchirurg onder de basisverzekering vallen? (wordt niet specifiek genoemd op de begroting)
Bedenk ik me ineens nog deze vraag: kosten voor het trekken van de tand staat op de begroting bij de kosten die de tandarts maakt, maar wordt dat niet door het ziekenhuis gedaan?
Een boel vragen...hopelijk kan iemand me verder helpen :)
Re: Kosten bij implantaat...
De ziekenhuiskosten mbt het plaatsen van een implantaat (zonder specifieke code) moet ik zelf betalen (iets van 230 euro).
Het consult bij de kaakchirurg valt onder de basisverzekering (wel eerst eigen risico betalen).
Op de andere 2 vragen geen duidelijk antwoord.
Ben wel benieuwd of die ziekenhuiskosten (zonder specifieke upt code) ook gemaakt zouden worden als ik het bijv. in een kliniek zou laten doen, weet iemand dat? Of krijg je het dan wel vergoed?
Ik heb een offerte ontvangen van een implantoloog a 1400 euro. Daarnaast komen kosten voor een implantaatkroon +incl techniekkosten erbij van rond de 950 euro.
Is dit een redelijk tarief voor het zetten van 1 implantaat? (standaard behandeling, geen botopbouw nodig)
Ik hoor graag of de kosten van de implantaatkroon iets omlaag kunnen.
De codes op deze website bij de behandeling heb ik gecheckt. Nu staan er op de begroting ook een aantal codes die op deze website niet vermeld zijn.
Kan iemand mij hierover uitleg geven of informeren waar ik kan achterhalen of deze codes noodzakelijk zijn voor de behandeling?
Alvast bedankt!
Daar is alles de helft en net zo goed als in Nederland :smt003
Hallo femke59,
Waar heb je je implantaten laten zetten in Hongarije? Wij komen ook geregeld in Hu en zijn zeer benieuwd over je ervaringen met de hongaarse tandarts.
Mijn man heeft op 18 december 2010 een ongeval gehad met houtzagen in het bos en is er toen een dikke tak tegen zijn gezicht gekomen. Gevolg...... twee afgebroken voor tanden, en een gesprongen onderlip waar nu dus litteken weefsel en grote littekens op. De tandarts had al aangegeven dat dit niet onder de kostenvergoeding valt van de zorgverzekering :smt017 dus moeten we kijken wat de goedkoopste oplossing is voor ons want als ik het zo lees hier op het forum is het een kostenplaatje wat nogal fors uit gaat vallen. Want wij hebben hier niet zomaar even een paar duizend euro liggen voor een paar nieuwe voortanden........
Dus ben heel erg benieuwd naar jou ervaring met de hongaarse tandheelkunde.
Groetjes Ingrit
Hallo vV,
Helaas was hij in zijn vrije tijd aan het houtzagen....... Het ziet er naar uit dat we alle kosten zelf moeten ophoesten die hier achter vandaan komen :cry: En dit is niet een bedrag die we zo een twee drie hebben liggen........ Nu moet hij morgenvroeg naar de tandarts omdat het tandvlees begint te ontsteken en heb met de assistente afgesproken dat de tandarts ons een opgave geeft van alle kosten en en wat de mogelijkheden zijn en de goedkoopste.
Weet iemand hier een idee en wat de goedkoopste oplossing zou zijn?
gr. Ingrit
de voorste tand en de hoektand zijn van de wortel afgebroken de tandarts heeft het weer aangeplakt, maar dit echter na 4 uur het is om 10 uur in de ochtend gebeurt en we konden pas om 14 uur bij haar terecht omdat ze het een beetje glad vond bij de weg en ze uit groningen moest komen en naar winschoten moest dit is bij normaal weer 20min rijden en bij gladheid 45a60min....... maar goed nu wordt het tandvlees erg rood en doet veel pijn en de tanden ook....... en er zit een rare zwarte rand over de tand heen het lijkt erop dat de tand aan het afsterven is.
Maar terug komend op het zagen. Wij hebben van het staats bos beheer een aantal kuub hout gekocht voor de houtkachel en moeten dit zelf uit het bos zagen. Vandaar het prive is. Er lag een stam op de grond met daaronder een tak die nog aan de boom zat, het gevolg de stam op de grond was doormidden en de tak die eronder op spanning zat zwiept eronder vandaan tegen het gezicht van mijn man. Had hij niet gezien dat die er zat.