Neusholte stinkt!

Author:
Dime73
Posted:
wo, 03/10/2010 - 20:39
Hoi,

Ik heb sinds een maand of twee een probleem. Ik stink uit mijn mond volgens mijn vriendin! Wat ik ook probeer, tandenpoetsen, tong schrapen, spoelen met uitgestoken tong, het werkt maar een half uurtje!

Nu ben ik er dus achtergekomen dat de geur uit mijn neus een stuk erger is dan die uit mijn mond, en dat de geur uit mijn mond niet erg is. Ik heb even kort op internet gezocht en hieruit concludeer ik dat het een neusholteontsteking kan zijn of een wortel van een kies.

Nu is het ook zo dat ik in een week 4 verstandkiezen heb laten trekken, maar de geur was er al voordat deze getrokken werden. Nu is die echter wel wat erger. Hoe kan ik de slechte geur uit mijn neusholte verbannen? Bij zoenen is de geur al onfris volgens mijn partner, en dit is erg storend voor mij om te horen en voor haar om waar te nemen.
Dime73

Nee, ook al geprobeerd :P

Wachttijd voor KNO is 2,5 maand en ik heb het vermoeden dat het een sinusontsteking is waardoor ik een onaangename geur voor anderen uit m'n neus krijg. Lekkend slijm in de keelholte schijnt ook (nachtelijk) hoesten te veroorzaken, een verschijnsel dat ik zo'n 2 weken flink heb gehad maar nu al een maand niet meer. Wel een beetje bloed als ik m'n neus snuit soms!
do, 03/11/2010 - 11:28 Permalink
josp

ook mijn advies zou zijn: naar de KNO arts. Wel zijn er nu specifieke producten - Nasopure - op de markt waarmee je je neusholte kunt reinigen (fles + speciaal hiervoor bedoelde zoutoplossing). Kijk maar eens op kno-winkel.nl
Succes, Jos
di, 06/29/2010 - 17:05 Permalink
Dentje

ook mijn advies zou zijn: naar de KNO arts. Wel zijn er nu specifieke producten - Nasopure - op de markt waarmee je je neusholte kunt reinigen (fles + speciaal hiervoor bedoelde zoutoplossing). Kijk maar eens op kno-winkel.nl
Succes, Jos

Zelf gebruik ik ook zo'n ding bij verkoudheid of neusholteontsteking. Geen nasopure, maar een rhinohorn. Zelfde idee, alleen moet je er meer bij bukken en gaat er gewoon keukenzout in. Geen speciaal spul ofzo.

Maar dit klinkt niet alsof het met een spoelinkje opgelost gaat worden. De KNO-arts zal uitkomst moeten bieden.
di, 06/29/2010 - 19:34 Permalink
joans

Klinkt vervelend allemaal. Gaat het nu alweer wat beter? Want misschien heb jij wel een ander probleem, maar bij mij hielp het spoelen met die Nasopure inderdaad heel erg goed. Maar ik heb dan ook, naast de stank (sorry) uit mijn mond ook last van allergische reacties op vanalles en nog wat. Blijkbaar is mijn mond/keel/neusgebied heel gevoelig voor bacteriën e.d. Sinds ik dagelijks mijn neus spoel met de nasopure gaat dat veel en veel beter. had me er even in verdiept, en het klopt, er zijn een paar neusdouches op de markt, maar deze werkt echt fijn: je hoeft idd je hoofd niet raar te buigen, je bepaalt zelf door erin te knijpen de druk van de straal waarmee je spoelt, helemaal fijn. Maar ik ben ook wel erg benieuwd naar jouw verhaal. wat was het advies van de kno-arts?
di, 08/31/2010 - 10:12 Permalink
Spiegeltje

Wachttijd voor KNO is 2,5 maand

Hangt af van de polikliniek. Op internet even kijken wat de wachtlijsten zijn bij andere ziekenhuizen of even rondbellen. Soms helpt ook de zorgverzekeraar hierbij. Hier in Den Haag kun je "al" (ja, dat is relatief natuurlijk) binnen 3 weken terecht, om maar een voorbeeld te noemen. Desnoods iets verder reizen.
di, 08/31/2010 - 10:39 Permalink