Eeuwige Melktanden

Author:
bando
Posted:
do, 03/11/2010 - 15:14
Hoi hoi,

Ik wist niet precies waar ik deze topic moest plaatsen, maar ik heb een probleem.

Ik ben bijna 22 jaar en ik heb nog steeds een melktand. Ik was zowiezo erg laat met tanden krijgen/wisselen, maar zo rond mijn 17/18 was alles wel gewisseld. Behalve die ene melktand. (mijn linker hoektand).
Ik heb verschillende keren aan de tandarts gevraagd of dit geen kwaad kon, of hij er niet uit getrokken moest worden en of er geen foto van gemaakt moest worden, maar dit was allemaal niet nodig volgens mijn tandarts. Ik heb hem ook verteld dat als mijn melktanden los zaten dat dan niet alle wortels oplosten maar ze er altijd uit kwamen met nog 1 of 2 hele lange scherpe punten er aan. Allemaal niets bijzonders zij hij. Hij vond het hele melktand idee wel grappig. (is het misschien ook wel op mijn leeftijd :smt002 )

Tot dat hij een half jaar geleden (op mijn 21 dus) na aandringen toch maar eens een foto heeft gemaakt. En nu blijkt dat de "grote mensen tand" Al bijna helemaal overdwars ligt omdat hij niet langs de melktand kon, en nu tegen de wortels van de tand er naast en mijn voortand drukt. Ik heb een bezoekje gebracht aan de orthodontist en deze zij dat de enige mogelijkheid was de melktand te trekken, en via de kaakchirurg een slotje op de scheefgezakte tand laten zetten en deze er zo in een traject van minimaal 2 jaar uit te trekken maar dan nog was het niet zeker dat dat goed ging komen. Ik wil dit absoluut niet mede door erg veel andere gezondheidsproblemen :smt012 .

Nu zit ik met het probleem dat de melktand uiteindelijk weg gaat "rotten". (hij wordt al hol en gevoelig) en dat ik dan operatief de scheefgezakte tand moet laten verwijderen + misschien de 2 snijtanden als deze wortels zijn beschadigd door de scheefgezakte tand. En dus hoogst waarschijnlijk 3 met stifttanden eindig. En dit alles kan ik nooit betalen!!! (mede door mijn gezondheid) Weet iemand of de tandarts misschien aansprakelijk gesteld kan worden en of het raar is als ik de kosten op hem wil verhalen.

Alvast bedankt!
:smt003
emsje87

Hallo,

ik heb helaas ook een melk tand vroeg ook altijd aan me tandarts of die niet gertokken zou moeten worden...melktand is bij mij bij ook weg aan het rotten, gaan ook nie lang mee he;-)! tandvlees gaat steeds meer naar beneden...ik baal ook als stekker moet zowiso denk 2 stiftanden erin laten zetten, ik ben eerder zelfs boos...ben nu 22! en als je jong bent heb je vrijwel geen idee over verzekeringen en vergoedingen dacht krijg altijd goed vergoed totdat een tijdje geleden...snap ik niet he: me tandarts wist dat de tand er niet lang in zou blijven zitten, waarom had ze hem er niet voor me 22ste eruit gehaald en stiftand ingezet, dan werd alles vergoed...dat was logisch gewees toch? vind ik wel, nu moet ik straks veel geld ophoesten wat ik nie heb, terwijl me tandarts ook jaar eerder had kunnen doen, en had al vorig jaar extra 350 euro betaald, omdat ik dat jaar 2009 net 1 maand 22 was en verder 21 dus alles vergoed kreeg, dus zou pas in 2010 aanvullende verzekering moeten nemen en ja hor past boem de laatste maand wkb gestart die ze ook al langer eerder had moeten starten want liep heel lang met pijn, nu weer wortelpuntonsteking gehad...dus ben ook echt nie blij..

begrijp je volkomen...erg rot voor je!
vr, 03/12/2010 - 00:23 Permalink