Ultrasoon reinigen en het geluid

Author:
peer1979
Posted:
ma, 03/15/2010 - 20:08
Sinds een aantal jaren maakt mijn tandarts gebruik van een apparaat om ultrasoon te reinigen. De behandeling is nauwelijks pijnlijk of vervelend. Toch heb ik één probleem; Op het moment dat de tandarts mijn achterste kies boven in mijn mond reinigt, dan 'hoor' ik een extreem hoge piep, wordt ik duizelig en krijg ik een bijzonder raar gevoel in mijn hoofd. Omdat ik dit als bijzonder vervelend ervaar (ter vergelijking, ik ben ooit bijna in slaap gevallen tijdens een wortelkanaalbehandeling), sta ik sinds een aantal van deze ervaringen niet toe dat er daar wordt gereinigd.

Een aantal dagen geleden was ik bij de tandarts voor controle en stelde zij voor om het gebied te verdoven. Met enig morren ben ik akkoord gegaan en heb ik alles laten reinigen. Dit ging tot mijn verbazing uitstekend ....... tot ze bij de laatste kies kwam. :(

Mijn tandarts heeft hier weinig begrip voor en zegt dat ik niets kan horen en dat daarom het probleem niet bestaat. Met deze instelling kan ik natuurlijk weinig, behalve er nu om lachen.

Maar samenvattend: Wat is het probleem?
vV

ik denk dat de ultrasone trilling invloed heeft op het evenwichtsorgaan. Is dus ook niet vreemd dat de verdoving geen invloed heeft daarop.Het beste is dan dat die laatse kiezen gewoon met de hand worden schoongemaakt.
De oplossing is net zo simpel als eenvoudig....Op zich is dit verschijnsel vreemd, maar het is gewoon een gegeven waar we het mee moeten doen. Ik zou het nog vreemder vinden wanneer schoonmaken met de hand geen optie zou zijn.
di, 03/16/2010 - 13:07 Permalink