pijn maar niets te vinden

Author:
cinderella
Posted:
vr, 02/26/2010 - 21:31
Afgelopen woensdagnacht kreeg ik behoorlijke kiespijn met uitstraling naar mijn oor en steken naar de kin.Een soort van pijnscheuten.
Bij de tandarts een opg gemaakt en niks gevonden. Met een kuurtje naar huis. De volgende dag vreselijke pijn in mond en gezicht aan de linkerzijde. Tandarts denkt aan acute aangezichtspijn. Doorverwijzing naar kaakchirurg. In de tussentijd aspirinecockails van 600 brufen, 1000 mg paracetamol en 20 mg codeine. Niks helpt. Volgens de kaakchirurg gebit goed. Hij denkt wel dat ik een overbelast kaakgewricht heb door klemmen. Aangezichtspijn ziet hij niet zitten. Toch doet ook mijn huid zeer en geeft een prikkend gevoel.
Ga naar huis met advies de kaakspier te masseren en veel rust te nemen en bewust op te letten met klemmen. Evt een bitje laten maken. Nu vraag ik mij af of je zoveel pijn kunt hebben bij een overbelast kaakgewricht(en ook een soort van aangezichtspijn)Iemand ervaring hiermee of tips? Want ik heb nog steeds veel pijn en de antibiotica heeft in dit geval natuurlijk weinig zin. En voor ik het vergeet, de zijkant van mijn tong doet ook erg zeer.
Advies en tips zijn van harte welkom. Ben erg in de min van de pijn die duidelijk nog niet opgelost is.
danauw

de pijn wat jij beschrijft heb ik ook gehad/en nu nog steeds... bij mij hebben ze 1 zeneuw behandeling gedaan en een verstands kies der uit getrokken en zit nu 1 uur in de nacht weer met helse pijn op de bank :smt010 heb geen idee wat jij kan doen maar weet niet of als je een van je kiezen aan raakt of t pijn doet of een verstands kies heb zitten die niet meer oke is maar ideregeval heel veel sterkte tis niet fijn
za, 02/27/2010 - 01:05 Permalink
jacomina

Ik heb dit ook,loop allang bij de tandarts,steeds niks te vinden en overal kiespijn en zenuwscheuten
ook in mijn voortanden,heb jij dit ook?Nu is mij gister verteld dat ook zij aan aangezichtspijn denkt,
maar eer ik terrecht kan bij een speciale tandarts daarvoor dan zijn wel weer een maandje verder.
Ik doe trouwens s'nachts wel erg klemmen,dus misschien heeft dat er ook mee te maken,
maar het is gek,dat je denkt kiespijn te hebben en ook zenuwscheuten en dat het dan ergens anders
vandaan komt,ik moet morgen wel naar de dokter voor medicijnen om dit tegen te gaan,misschien dat
ik me dan eens beter gaat voelen,ik loop al sinds vorig jaar juni te tobben met mijn gebit. :smt010
Gr
di, 03/16/2010 - 21:47 Permalink
remcoverhoeven

beste
wat lees je dit toch veel de laaste tijd pijn hebben en niks aan te kunnen wijzen
ik heb het zelf ook ze kunnen niks vinden en blijven maar proberen,
nu moet ik morgen naar de endodontoloog
die gaat kijken in een kies of er toevalig nog een vierdekanaal (overgens is deze kies op de gok behandeld 2 jaar terug dus ja nu ook weer)
vroeger was ik bang voor de tandarts nu al lang niet meer ik weet nu wat erger is pijn hebben en niks kunnen vinden ik loop al 5 jaar ,
ik haal de controle niet eens

dus ik leef echt met je uit ervaring misschien heb je hier niks tis maar gewoon een steun berichtje
groetjes remco
do, 03/18/2010 - 12:12 Permalink
De Mol

Ik heb ook al 4 jaar steeds kiespijn waar ze niet van weten waar het vandaan komt. Vooral als ik weer een nieuwe vulling heb gekregen heb ik erg veel last van langdurige napijn.

Nu was ik maandag bij een tandarts en die vertelde dat het ook van mijn medicijnen kon komen. Deze verergeren het kaak klemmen waardoor de zenuwen in je tanden en kiezen behoorlijk geïrriteerd kunnen raken.
Ik heb inmiddels via het CBT een splint gekregen en ga vanaf vandaag mijn medicijnen omzetten naar een ander soort.

bepaalde soorten aangezichtspijn kan je ook vaststellen door een MRI-scan te laten maken, heb ik ook gedaan maar daar is bij mij niets uit gekomen.
do, 03/18/2010 - 13:55 Permalink
Echelon

In 2008 heb ik ook klachten van die aard gehad.

De tandarts verwees me door naar de kaakchirurg en hij vond ook niks.

Ik was na enkele maanden de wanhoop nabij! :(

Ik had zo'n (aangezichts)pijn. De pijn was vaak niet te harden.

Ik ben toen naar een andere tandarts geweest (de derde op een rij + kaakchirurg) en hij heeft het probleem gevonden!

Ik bleek een breuk in een tand te hebben tot op de tandzenuw. Op een foto zag je het niet (er zijn meerdere foto's genomen bij de verschillende tandartsen + een OPG) maar hij heeft het gevonden door een soort van stroom op mijn tanden te zetten langs de kant waar ik zo'n pijn in mijn wang had.

Ik heb toen een wortelkanaalbehandeling gehad en achteraf een kroon omdat de tand erg zwak was door de breuk.

En dat was idd. de oorzaak. Wat was ik blij want maandenlang verging ik van de pijn en alleen mijn huisarts nam me serieus!

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou ook zo is maar mijn verhaal is misschien een hulp.
za, 03/20/2010 - 20:51 Permalink
morgawse

dit klinkt voor mij heel erg bekend, zo loop ik dus al 2 jaar..

Gelukkig voor mij hebben ze bij mij er iets voor gevonden..

Ik blijk heel erg te knarsen in mijn slaap, en een wat hypermobiel kaakgewricht te hebben (kaak sluit dus ook niet altijd exact hetzelfde)

Ik heb door het knarsen regelmatig mijn kiezen overbelast gehad, en hier een bitje (bijtplaat) voor gekregen.
Dit hielp wel wat, maar loste uiteindelijk niet alles op.

na veel zoeken, bleek dat mijn tanden op de veel punten flink raken, waardoor ze dus overbelast raken, ook overdag.
na bijslijpen duurde et nog een tijd voor de pijn af nam, maar die werd op zich wel minder.

Het gekke voor mij was, dat het in de loop van de dag altijd steeds erger werd.

Na 1,5 jaar tobben ben ik bij de kaak-fysio terecht gekomen (ja! ze bestaan!) die mij uitgelegd heeft hoe ik mijn kauwspieren en wang kan masseren, het bleek dat die spieren gewoon ook flink overbelast waren en verkrampen als er iets aan mijn tanden gedaan is.
De pijn die van die spieren vandaan komt trekt soms gewoon door naar je kiezen, of naar de plek waar ooit m'n verstandkiezen zaten. Ook oorpijn en hoofdpijn bleek bij mij hierdoor veroorzaakt te worden (huisarts kon al steeds niet vinden)
Het masseren zelf voelt soms wel erg raar, maar het helpt gelukkig wel.

vandaag weer flinke pijn, vorige week is er een vulling gezet, en die bleek iets hoger te zijn dan m'n tand eerst was: gevolg, overbelasting.. maar heb nu de hoop dat dat snel weer over gaat.

Voor een korte, tijdelijke oplossing, bijvoorbeeld 's avonds voor het slapen gaan.. klinkt misschien stom.. maar probeer het eens met wat spier-gel (aan de buitenkant!) op je wang te smeren aan de kant die pijn doet, wellicht verlicht dit iets..
do, 04/22/2010 - 00:55 Permalink