WKB nodig? - Pijn bij kies niet uit te houden

Author:
Drago55
Posted:
ma, 03/15/2010 - 04:12
Ik heb sinds zaterdag last van hevige pijn aan de rechterkant van mijn mond. In eerste instantie dacht ik dat het aan de bovenkant van het gebit was, maar op zondag bleek de pijn van 1 kies vandaan te komen. Zodra ik die kies ook maar lichtjes aanraak gaat er een hevige pijngolf door heel de rechterkant heen. Als ik het niet aanraak blijft er een kloppende pijn de hele tijd aanwezig. Door deze pijn heb ik ook veel last van hoofdpijn en ook koorts. Er is verder niks te zien aan de kies zelf, geen gaatje te zien of wat dan ook. Kan die kies dan toch ontstoken wezen op de een of andere manier? Ik was de week ervoor wel goed ziek geworden ook. (Griep, verkoudheid, enz). Daardoor dachten mijn ouders dat het misschien gewoon van de verkoudheid kwam, maar uiteindelijk veranderden ze toch van gedachten na dit verhaal. Kan het dus zijn dat ik toch een Wortel kanaal behandeling nodig heb in dit geval? Of kan het iets anders wezen?

Overigens kan ik verder ook totaal niet eten, want zodra ik mijn kiezen op elkaar zet om te eten (zelfs aan de linkerkant, want de rechter kiezen raken elkaar toch aan), doet het enorm veel pijn. Drinken veroorzaakt ook pijn.
Lydia1

Hè gats wat zul je een last hebben, kiespijn is vreselijk, ik weet er zelf helaas alles van. Ik ben géén deskundige op tandheelkundig gebied, maar ik weet wel dat het hier terdege om een ontsteking kan gaan ( steriele ontsteking noemen ze dat en daar hoef je geen gaatje voor in je kies te hebben) Je bent ziek geweest schrijf je, je weerstand is dan verminderd en dat kan op een bepaald moment voldoende zijn om een dergelijke ontsteking te veroorzaken, gewoon pech hebben........ Gauw de tandarts bellen joh, niet uitstellen, nu!! het is nog geen half zes dus met een beetje geluk kun je morgenvroeg al terecht. Hij/ zij zal waarschijnlijk een foto maken waarop dan te zien is of er wel of geen sprake is van onrustig weefsel. Doen hoor! Het gaat echt niet vanzelf over, misschien voor even, maar de klachten komen terug en dan ben je alleen maar verder van huis. Ik wens je veel sterkte en tot die tijd maar even pijnstillers nemen, want die heb je vast nodig. Laat je nog even weten hoe het gegaan is? En nu eerst bellen! Hartelijke groet, Lydia
ma, 03/15/2010 - 17:13 Permalink
Drago55

Hoi Lydia,

Ik ben inderdaad vandaag toch naar de tandarts geweest waaruit bleek dat het inderdaad een ontsteking was in de wortelpunt. Ik heb dus nu een WKB achter de rug, moet over 14 dagen terug komen om het af te maken. Ik was eigenlijk aan het hopen dat de ergste pijn nu wel weg zou zijn, maar zodra de verdoving was uitgewerkt kwam de pijn weer net zo hard terug, soms zelf erger. Ik hoop wel dat het nu toch wat gaat minderen met de dagen mee, want ik heb er nu echt genoeg van. :( Ben ook telkens misselijk van al die pijnstillers die ik moet slikken nu en zelfs daarmee wordt het niet volledig pijnloos.
ma, 03/15/2010 - 18:31 Permalink
Drago55

2 dagen later weer, nog steeds net zoveel pijn, het is zelfs erger nu op bepaalde momenten van de dag. Is dit echt normaal na een WKB, of zit die ontsteking er gewoon nog volledig?

Overigens moet ik er bij zeggen dat pijnstillers niet meer werken. Ibuprofen, Paracetamol met Codeine, niks werkt. Pijn is gewoon te veel.
wo, 03/17/2010 - 12:06 Permalink