Ik ook

Author:
Dipkip
Posted:
zo, 03/21/2010 - 17:34
Hoi allemaal,

bijna een jaar geleden ontbrak het gebrek aan vertrouwen dat na een totale extractie het allemaal goed zou komen. Nadat in 07-2009 een totaal extractie heb ondergaan, hb ik nu in 02-2009 goedkeuring gekregen voor implantaten in de onderkaak. Dat gaat over enkele weken gebeuren...........2 stuks...........

Als in juli 2010 mijn ondergebit in orde is, dan komt de bovenkaak........dat zal dus wel einde van 2010 worden eer alles in orde is en ik sinds 25 jaar weer een goed kan kauwen.

Ik moet nog ff geduld hebben............maar ga er nu vanuit dat het goed komt.

Anderen succes gewenst en als je nog tanden of/en kiezen hebt.......doe er alles aan om ze te behouden!! :roll:

hou jullie op de hoogte!
Dipkip

Nou, vanochtend om 09.00 was het zover.....

alles werd verdoofd, wat me erg meegevallen is, paar prikken en dan wachten. Dan allerlei lappen en doeken over je borst en hoofd.
Voor je het weet is de kaakchirurg al bezig en worden de voorbereidingen getroffen om de daadwerkelijke implantaten te kunnen plaatsen. Nog geen 15 minuten later zijn de gaatjes geboord en gaat de eerste implantaat erin :o Het 2e implantaat volgt snel en dan nog even hechten. Schoonspoelen, controle foto, afspraak over 10 dagen en 6 weken.

Ik stond na 35 minuten al weer buiten, met een verdoofde kaak, die aanvoelde alsof er een centenbak van 2 meter onder hing. Om 10.15 weer thuis, pijnstiller ingenomen, half uurtje een icepack gebruikt en kan niet anders zeggen dat het tot nu toe erg meevalt. Geen echte pijn en ook geen zwellingen.

Ik had het erger verwacht, maar stelde eerlijk gezegd weinig voor en alles werd goed uitgelegd en aangegeven. Soms kan je je zo verschrikkelijk druk maken om iets wat achteraf weinig voorstelt. :roll:

Nu rustig aan doen en dan komt het allemaal goed. Voor mijn bovenkaak verkies ik wel een volledige narcose.........puur voor mijn gemoedsrust.

So far so good..............hou jullie op de hoogte.
do, 04/01/2010 - 12:10 Permalink