is dit normaal?

Author:
jedna
Posted:
di, 03/23/2010 - 13:54
Ik heb een hele aardige tandarts maar ik vraag me toch iets af.
Een paar maanden terug is een neptand in mijn mond geplaatst omdat de oude bij de wortel afgebroken was door een stuk chocola uit de vriezer waar ik iets te fanatiek op beet.
De neptand is in het buitenland gemaakt en ziet er heel mooi natuurlijk uit maar de vleugeltjes waarmee hij bevestigd moet worden aan de andere tanden waren/zijn een beetje klein.
Een vleugeltje brak dan ook binnen een paar dagen al af.
Mijn tandarts heeft het euvel opgelost door een kant vast te zetten met composiet
Aan de binnenkant van mijn tanden te voelen/zien maar aan de buitenkant niet te zien.

Hoort dit zo?
In mijn beleving zou ik toch denk ik nieuwe beugeltjes om de tand laten maken bij de tand-technieker
TechniekerJeetje

Hoort dit zo?
In mijn beleving zou ik toch denk ik nieuwe beugeltjes om de tand laten maken bij de tand-technieker

Nee, is niet normaal.

Als er een vleugeltje afbreekt is deze te dun uitgevoerd geweest. Dit betekend dat de etsbrug (zo heet dat ding wat je hebt gekregen) helemaal overnieuw gemaakt moet worden. Er kan niet zomaar even een nieuw vleugeltje aan gemaakt worden.
Als de etsbrug werkelijk maar een paar maanden oud is, dan is dit in mijn ogen gewoon garantie werk...

Groet en zo,
di, 03/23/2010 - 19:07 Permalink
jedna

Oh ja...een etsbrug.. :oops:
Ik heb hem wel gevraagd of het niet normaal bevestigd kan worden maar hij vond het er prima uitzien zo.
Eigenlijk was ik een beetje overrompeld maar later vond ik het toch wel raar.
Ik ga hem er toch maar eens op aan spreken.
Tandje kostte toch over de 400 euro.
Komt uit China en is vorig jaar juni dacht ik geplaatst
Moet ik even nazoeken.
di, 03/23/2010 - 21:11 Permalink
TechniekerJeetje

En dus op kosten van de tandarts (die dit waarschijnlijk ook weer kan declareren bij het lab) neem ik aan ....

Kan gewoon gedeclareed worden bij het lab.... Gevalletje constructie fout neem ik maar aan.
Alhoewel.... Tja `t is wel el cheapo uit China, weet niet echt hoe de garantieregelingen hier bij zijn.....
di, 03/23/2010 - 21:38 Permalink
jedna

En als de tandarts weigert en/of mij er probeert uit te praten?
Wat zijn de nadelen van de manier waarop hij de tand nu heeft vastgezet?
Voor het zicht aan de buitenkant maakt het nmlk niets uit.
wo, 03/24/2010 - 08:25 Permalink
vV

uit onderzoek is gebleken dat een etsbrug juist aan 1 vleugel vastgezet het beste werkt (Anne van Dalen). Vaak zien wij ook dat een etsbrug met dubbele vleugel wanneer ie loskomt maar aan 1 vleugel loskomt. en wat doen wij tandartsen dan? juist ja dat ene vleugeltje eraf slijpen. Niets mis mee.
wo, 03/24/2010 - 11:54 Permalink
TechniekerJeetje

uit onderzoek is gebleken dat een etsbrug juist aan 1 vleugel vastgezet het beste werkt (Anne van Dalen). Vaak zien wij ook dat een etsbrug met dubbele vleugel wanneer ie loskomt maar aan 1 vleugel loskomt. en wat doen wij tandartsen dan? juist ja dat ene vleugeltje eraf slijpen. Niets mis mee.

Vaag in mijn achterhoofd geloof ik dat ik hier ooit eens iets over gehoord heb..... Maar.. De beste man heeft hem dus weer vastgezet met composiet...
wo, 03/24/2010 - 18:03 Permalink