Haai,
Ik zit op het VMBO school klas 4 (MAVO) en wil graag mondhygieniste worden maar ik weet niet of het handig is om tandartsassitente als vooropleiding te gaan doen.. Want mijn cijfers zijn behoorlijk hoog waarbij ik sprint MBO opleiding wil gaan volgen van 2 jaar.
Waar kan ik dit opleiding volgen? Graag zou ik antwoord willen op mijn vraag.
Als vast bedankt!
Groetjes
Tugçe
Ps. ik ben nieuw lid voor mijn vraag
Ik zit op het VMBO school klas 4 (MAVO) en wil graag mondhygieniste worden maar ik weet niet of het handig is om tandartsassitente als vooropleiding te gaan doen.. Want mijn cijfers zijn behoorlijk hoog waarbij ik sprint MBO opleiding wil gaan volgen van 2 jaar.
Waar kan ik dit opleiding volgen? Graag zou ik antwoord willen op mijn vraag.
Als vast bedankt!
Groetjes
Tugçe
Ps. ik ben nieuw lid voor mijn vraag
Re: tandartsassistente als vooropleiding?
De te volgen weg is dan VMBO(TL)->MBO->HBO of VMBO(TL)>HAVO->HBO. De mondhygienist-opleiding is nu al enige jaren een echte 4-jarige HBO-opleiding geworden met alle vooropleidingseisen van dien. De route via (versneld) MBO is wel het makkelijkste. Het maakt strikt genomen niet uit welke MBO-opleiding je kiest om te kunnen worden toegelaten. De MBO tandartsassistente-opleiding ken ik niet,ik weet niet of dat een goede opleiding is, moet je maar afwachten. Misschien heb je er een streepje voor mee als je wilt worden toegelaten en in ieder geval heb je al de nodige kennis waardoor je iets makkelijker door de studie gaat vermoed ik. Aan de andere kant: je richt je al meteen voor 100% op een bepaald beroep, dan kan natuurlijk maar heeft ook risico's als je het toch niet zo bevalt. Dan ben je eenzijdig opgeleid. Maar als je gemotiveerd bent kan ik het me ook weer goed voorstellen dat je dit zo doet.
Ik hoop dat er nog mensen reageren die deze route hebben gedaan, die kunnen er vast meer over zeggen.
Re: tandartsassistente als vooropleiding?