Heel veel extra's

Author:
patsmam
Posted:
ma, 03/29/2010 - 19:05
Ik zit al sinds m'n 12 bij dezelfde tandarts die ik erg aardig vond en was erg tevreden over zijn behandelingen. Sinds een aantal jaren heeft hij echter zij praktijk uitgebreid en sindsdien zie ik m'n oude tandarts nooit meer. elke keer als ik er kom hangt er een ander meisje boven me, schud afkeurend d'r hoofd :smt018 en begint in m'n tandvlees te prikken onder het mom van pocketcontrole.Steenvast krijg ik dan de melding: opzich is alles goed, komt geen bloed als ik gewoon prik maar als ik harder en dieper prik komt er op den duur bloed(duhhh) en dat is niet goed hè? :smt009 Beter poetsen, flossen enz.
Dit irriteerd me zo dat ik denk om over te stappen . Ook ben ik vergeefs naar een kaakchirurg gestuurd om een verstandskies weg te laten snijden die nog onder het tandvlees zat verstopt. Na lang prikken(alweer) bespeurde het meiske pus en moest ik volgens haar helse pijn hebben(nee hoor)(zij: ja hoor!!)
Kaakchirurg verbaasd, was niets aan de hand , maar ja, kaak lag nu toch al open dus kies er alsnog uit.Nacontrole uiteraard weer bij de tandarts(Alwaar de vraag:goh, is je kies eruit, had je re last van? Anders laten we ze gewoon zitten als zo onder het tandvlees zitten.)
het lijkt erop dat ik veel extra behandelingen krijg bij een tandartsenpraktijk die toch al als de duurste bekend staat.
Wat kan ik hiertegen doen??
Lieneke

Ik erger me op mijn beurt aan mensen die vrouwen 'meisjes' noemen...maar dat terzijde...

Een aantal vragen:
* Heeft u hierover gesproken met de tandarts?
* Die 'meisjes'...zijn dat mondhygienisten, tandartsen, assistenten of wat?
* Bent u gaan flossen en beter gaan poetsen?
* Is dit voorgedaan?
* Bent u naar de kc verwezen door de tandarts of door een andere mondzorger?
* Waarom bent u accoord gegaan met het verwijderen van de verstandskies als u dit eigenlijk niet wenste?
ma, 03/29/2010 - 21:41 Permalink
alscho28

Ik erger me op mijn beurt aan mensen die vrouwen 'meisjes' noemen...maar dat terzijde...

Een aantal vragen:
* Heeft u hierover gesproken met de tandarts?
* Die 'meisjes'...zijn dat mondhygienisten, tandartsen, assistenten of wat?
* Bent u gaan flossen en beter gaan poetsen?
* Is dit voorgedaan?
* Bent u naar de kc verwezen door de tandarts of door een andere mondzorger?
* Waarom bent u accoord gegaan met het verwijderen van de verstandskies als u dit eigenlijk niet wenste?

Deze mevrouw heeft een serieus probleem en heeft haar klacht hier niet neer gedropt om u te ergeren; het is iets wat haar overkomt en zij werkelijk de weg niet weet.
Ik zit zelf bij een TA praktijk met 5 behandelkamers en er lopen ik weet niet hoeveel meisjes/dames rond dat ik niet weet wie welke functie uitoefent. Ik werd eens opgehaald door een dame die ik aanzag als assistente maar deze gewoon de boor pakte en mij behandelde. Dat bleek dus gewoon de tandarts te zijn. Laat staan alle preventie assistenten of mondhygiënisten. Het is voor mij werkelijk waar een raadsel.
Ik denk dat het goed is dat er wat meer duidelijkheid komt in de mondzorghoek.
ma, 03/29/2010 - 21:54 Permalink
patsmam

Ik noem die dames meisjes omdat ik ze niet ouder inschat dan 19/20 jaar. Dat zijn in mijn ogen nog meisjes,ja.Als iemand zich daaraan ergert dan noem ik ze bij deze tieners.
Op de achtergrond kijkt er wel altijd iemand mee, maar welke functies iedereen in deze praktijk uitoefent is mij een raadsel.De tieners worden (lijkt het) geassisteerd of begeleid door oudere(hiermee wil ik ook niemand beledigen of ergeren) dames maar gaan eigenlijk helemaal hun eigen gang. Lijkt soms wel eens op een soort praktijkstage wat je wel eens in kapsalons ziet.
De reden dat ik niet naar functie of noodzaak van behandelingen e.d. vraag is dat er gewoonweg geen ruimte voor is. Er wordt met een strak tijdschema gewerkt, er is zelfs al een keer een behandeling halverwege gestaakt omdat 'mijn tijd' op was.Moest een nieuwe afspraak maken.
De reden dat ik mjn kies toch heb laten verwijderen was omdat dit de laatste van de 4 was en de anderen(waar ik trouwens wel last van had en die er wel 'door' waren ) er ook probleemloos uitgingen. Ik ben totaal niet bang voor de tandarts maar er werd mij verteld dat als deze er nu niet uit ging het een paar maanden later zo erg zou zijn dat het dan zeer, zeer pijnlijk zou worden.Goede reden lijkt mij om direkt tot trekken over te gaan.Ik heb de verwijsbrief per post ontvangen, ondertekend door mijn eigenlijke tandarts(die er niet naar gekeken heeft). Verwijsbrieven draaien ze niet ter plekke uit, kost te veel tijd.
Verder poets en flos ik normaal, hoewel ik de ene keer juist niet mag flossen(erg slecht, beschadigd tandvlees) maar tandenstokers moet gebruiken en de volgende controle juist weer andersom.(tandenstokers, niet goed voor je, beschadigen je tandvlees)En ja, ze doen doen me dit voor alsof ik een kind van 4 ben.
Nogmaals, deze praktijk staat erom bekend duur te zijn maar de oorspronkelijke tandarts had altijd een uitstekend reputatie en dus hadden mijn ouders en later ikzelf het er graag voor over, maar ik denk er gewoon sterk over om naar een ander te gaan . Ik moet volgende maand weer op controle en zie er nu al tegen op. Het gerommel met elke keer een ander ergert me daarin nog wel het meest.
ma, 03/29/2010 - 22:55 Permalink
alpifresh

Je zou deze maand een brief kunnen sturen ter attentie van je eigenlijke tandarts, waarin je vertelt dat je niet blij bent met alle veranderingen, en dat je voortaan graag door hem persoonlijk geholpen wilt worden.
Als hij bij je komende afspraak niet zelf de controle/werkzaamheden zal verrichten, verzoek je hem de afspraak te annuleren en jou daarvan op de hoogte te stellen.
In dat geval bedank je hem voor alle goede jaren, je wenst hem nog veel succes voor de toekomst, maar jij zult op zoek gaan naar een andere tandarts.
ma, 03/29/2010 - 23:13 Permalink
Lieneke

Ik vind het zeer kwalijk dat er geen ruimte is voor fatsoenlijke communicatie. U heeft vrije keuze in behandelaar en zo te zien wordt u in iets geperst wat u niet wilt. Hoe kunt u immers de keus hebben als u niet eens weet door wie u behandeld wordt? Iets wat helaas steeds vaker schijnt voor te komen.
De mondzorgers dienen zichzelf netjes voor te stellen. De tandarts dient u te vertellen door wie u geholpen gaat worden.
Ikzelf zou hier wegwezen. Ze liggen niet eens op 1 lijn...
di, 03/30/2010 - 07:34 Permalink