fase II: impala kruiselastiek

Author:
alice1985
Posted:
zo, 04/04/2010 - 12:48
Hoi,

Wie heeft er ook Impala kruiselastiekjes (hoektand boven aan de twee haakjes onder)? Ik heb deze sinds vorige week, zodat mijn onder- en boventanden beter op elkaar passen. Hoe lang moesten jullie deze dragen? Bedankt voor jullie reacties!
sara15

Ik heb ook impala elastiekjes, haakje boven naar 2 onder. Ik heb deze nu 3 maanden, en volgens mijn ortho zit ik bijna op de helft van mijn behandeling, dus ik moet nog een jaar. Weet alleen niet of dat ook voor de elastiekjes geldt, want de tijd zou vooral in t verschuiven van de kiezen zitten.
Hoe 'erg' was jouw gebit en hoelang hebben ze voorspelt?
ma, 04/05/2010 - 15:06 Permalink
alice1985

Sorry ik bedoel driehoekselastiek niet kruiselastiek, ik kan het onderwerp nu niet meer wijzigen..

Bij mij was er weinig aan de hand naar mijn idee, maar moest tot mijn verbazing toch 2,5 jaar. Er stonden twee tanden in mijn bovenkaak scheef, één naar binnen en één naar buiten: http://media.share.ovi.com/m1/s/1926/3c77d5eea1e24da594ecd78fcdf634be.jpg`

Maar ik moest toch boven en onder een beugel, want mijn onderste tanden stonden naar binnen en mijn boven- en onderkaak pasten niet goed op elkaar. De driehoekselastiekjes heb ik zodat mijn bovenste hoektanden goed in de onderste tanden passen. Ik nu 8 maanden slotjes (van de 30 maanden die ik in totaal zou moeten), maar vind het er al mooi uit zien. Alleen is er een spleetje ontstaan tussen mijn onderste tanden in het midden en passen mijn kiezen nog niet goed op elkaar. De twee tanden die eerst scheef stonden staan nu in ieder geval erg netjes. En daar wilde ik het voor.

http://media.share.ovi.com/m1/s/1926/f5de7b6ea5b24953b70969e4b5f2a152.jpg

Ik vind het op zich wel prima zo, als dat spleetje aan de onderkant weg is (dat zit er al 7 maanden :-? ). Heb het gevoel dat ik word afgezet want volgens mij is het echt niet nog zo lang (22 maanden) nodig.. Wat denken jullie?
wo, 04/07/2010 - 18:15 Permalink
alpifresh

Aan de kaken kan niks met een beugel veranderd worden, blijft over het schuiven met tanden. Voor volwassenen staat zo'n 12 maanden. Mijn tanden staan veel fouter dan die van jou, en mijn ortho geeft me 12 maanden achter de tandtralies.

Het beugelfotootje is voor mij te klein om iets te kunnen zeggen over of het nu goed is.
wo, 04/07/2010 - 20:36 Permalink