Hallo,
Laatst viel mij op dat mijn voortanden een beetje scheef zijn af gesleten. Het is niet symetrisch. Ik ben mij er de laatste tijd wat druk om aan het maken en ik denk mezelf teveel angst aan het maken.. (zoeken op internet, in de spiegel kijken etc).
Op foto's van een jaar of anderhalf jaar terug was het ook al, dus het is niet iets van de laatste tijd. Ik ben iemand die jaarlijks naar de tandarts gaat. En bij de laatste controle heeft hij er niets over gezegt. Nu sta ik op het punt weer een afspraak te maken met de tandarts. Over een week ofzo zal ik bellen. Moet ik mijn probleem aankaarten en valt er met weinig rompslomp wat aan te doen? Of zit het gewoon tussen de oren en moet ik me niet druk maken?
Ik was al bij de assistente geweest en die zei dat het met nagelbijten en pennenzuigen vandoen had. dat kan natuurlijk want door stress en spanning op school ben ik inderdaad wat nerveuzer. Tandenknarsen doe ik volgens mijn vriendin niet.
Gr Jos
Laatst viel mij op dat mijn voortanden een beetje scheef zijn af gesleten. Het is niet symetrisch. Ik ben mij er de laatste tijd wat druk om aan het maken en ik denk mezelf teveel angst aan het maken.. (zoeken op internet, in de spiegel kijken etc).
Op foto's van een jaar of anderhalf jaar terug was het ook al, dus het is niet iets van de laatste tijd. Ik ben iemand die jaarlijks naar de tandarts gaat. En bij de laatste controle heeft hij er niets over gezegt. Nu sta ik op het punt weer een afspraak te maken met de tandarts. Over een week ofzo zal ik bellen. Moet ik mijn probleem aankaarten en valt er met weinig rompslomp wat aan te doen? Of zit het gewoon tussen de oren en moet ik me niet druk maken?
Ik was al bij de assistente geweest en die zei dat het met nagelbijten en pennenzuigen vandoen had. dat kan natuurlijk want door stress en spanning op school ben ik inderdaad wat nerveuzer. Tandenknarsen doe ik volgens mijn vriendin niet.
Gr Jos
Re: Rechter voortanden beetje schuin afgesleten..
- gewoon laten gaan. Goed poetsen en erop letten dat het niet erger wordt.
- als het een klein afgesleten stukje is kan je het rechtvijlen
- een vulling maken
- een facing
- een kroon
Kroon of facing moet het echt onoogelijk worden (er daar is het verre van).
Denk dat niemand dat opvalt behalve ikzelf..
Gr Jos
gr jos
Kan best van knarsen komen, en alles wat je dan doet knalt er net zo hard weer vanaf als het knarsen niet onder de knie is.
We hebben wel besloten dat het toch goed is om nu een nightguard te gaan gebruiken. Ik heb dus moeten happen. Hieraan konden ze later zien of ik knars (slijtage aan het plaatje). Achter mijn bovenste voortanden was er een klein randje zichtbaar, dat kon komen door klemmen snachts. Ik heb een stevige bite zei ze, als dat erger wordt word het preventief opgevuld met composiet.
Maandag moet ik terug voor de uitslag van de foto's en om het plaatje te passen/af te halen.
Ik vraag me wel nogsteeds af of ik de voortanden (voor mijn eigen) niet weer recht moet laten maken. het is misschien maar een millimeter maar ik heb er niet zoown goed gevoel bij.
Maar van de andere kant, wie zit er 10 cm van mijn gezicht af (behalve mijn vriendin) wat mij opvalt hoeft niemand anders op te vallen zeker niet als je een meter of verder afstaat. Op een afstand in de spiegel valt het niet op.
Ik denk dat ik maandag nog even vraag of het nodig is dat het rechter gemaakt wordt. Wat vinden jullie daarvan?
Ik wil gewoon voorkomen dat er met facings, liefst ook met composiet gewerkt moet worden.. De nightguard is daar de eerste stap in denk ik.