ontwikkelings tijd van een gaatje

Author:
tandplak
Posted:
ma, 03/22/2010 - 21:12
Ik ben benieuwd hoe snel kan eigenlijk een gaatje in tand of kies ontstaan.
Het begint met ontkalking. Witte uitslag. Goede poetsen helpt nog. :smt001
Het tweede stadium. Een doffe plek of bruin.
Het tandbeen is zacht, en moet behandeld worden. :smt011

Hoelang kan deze prozes duren. Kan dit al in tijd van drie weken gebeurd zijn. Of is dit een kwestie van maanden.
:smt001
tandplak

bij mij was het in drie maanden tijd, moet er een gaatje zijn ontstaan.
Ik was in december j.l nog voor controlle geweest.
Begin maart zag ik zelf een gaatje zitten achter tand 11.
Daarop heb ik de tandarts gebeld. Heen gegaan en ik had het goed gezien.
Denk zelf ook dat het een hele tijd kan duren. Maar ook heel snel kan gaan. Zaak blijf elk halfjaar naar de tandarts. Geld zeker voor mij.
do, 03/25/2010 - 23:25 Permalink
Lieneke

Kijk, er zijn gaatjes en gaatjes. Het ene gaatje hoeft nog niet geboord te worden omdat het nog niet diep genoeg hoeft. Een tijdje later kan het wel dieper zijn geworden en dat er dan dus wel geboord moet worden. In jouw beleving zit er dan ineens een gaatje, maar die zat er vast al wel, maar dan nog niet diep genoeg...
vr, 03/26/2010 - 13:29 Permalink
Carinaatje

Ik heb laatst een plekje ontdekt achter mijn tand naast de voortand. Als ik een spiegeltje voor hou dan is het een klein bruin vlekje en voelt een beetje hard aan als ik er met mijn tong tegenaan druk. Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is, terwijl ik al een jaar bij de mondhygienste loop en mijn tanden heel goed poets. Ik gebruik echt alles..flosdraad, ragertjes, tandenstokers en 's avonds na het poetsen ook nog mondspoeling.

Vorige week ben ik naar de tandarts geweest voor controlle en die zei dat alles goed was. ik heb de tandarts op het vlekje gewezen en vertelde me dat als ik het niet goed schoon houd het waarschijnlijk een gaatje wordt. Mijn vraag is kan de tandarts of mondhygieniste er in dit stadium nog wat aan doen? De tandarts heeft ook geen tandsteen weggehaald.
zo, 04/18/2010 - 22:23 Permalink