Opgezwollen wang

Author:
cgeense
Posted:
ma, 04/19/2010 - 04:28
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een opgezwollen wang. Ik kan daardoor moeilijk kauwen en ik lach scheef. Mijn wang en tandvlees doen wel wat zeer, maar het is meer vervelend dan dat het echt pijn doet. Ik heb geen last van kiespijn. Mijn klieren zijn ook dik. Nu vraag ik me af of de zwelling te maken heeft met mijn tanden / kiezen / tandvlees of dat het misschien iets anders kan zijn, een allergische reactie of iets dergelijks. Ik begrijp dat mijn informatie heel erg summier is, maar ik hoop dat u me evengoed advies kunt geven. Omdat ik momenteel in Japan zit, wilde ik graag eerst hier informatie inwinnen voor ik naar het ziekenhuis / de tandarts ga (de ervaring leert dat je hier gemakkelijk in misverstanden verzeild raakt).

Alvast hartelijk dank.
mecánico para …

Kan varieren van een speekselsteentje waardoor zwelling ontstaat tot een doorbrekende verstandskies. Zijn allemaal mogelijkheden waarbij pijn afwezig is. Maar ook een zwelling als deze kan uitgaan van een ontsteking aan de wortel van een kies of een erg diepe ontsteking aan de rand van het tandvlees.
Een tandarts zou kunnen uitsluiten dat het aan het gebit ligt maar dan moet je het echt zien en aan kunnen raken. Als het een speeksel steentje is dan loopt de zwelling op en af maar is een vervelend gevoel te provoceren door iets zuurs op je tong te druppelen.

succes
ma, 04/19/2010 - 09:09 Permalink