Hoi allemaal,
Deze week ga ik weer naar de ortho voor controle, ik moet foto's laten maken en als mijn wortels dan goed zitten mag ik happen voor mijn spalk in mijn onderkaak.
Ik moet happen met beugel en dan moet ik een maand(!!!) wachten voor de spalk geplaatst wordt. Is dat normaal om zo lang te wachten? Op andere sites heb ik al gelezen dat als je moet happen de beugel er eerst uit gaat en dat dan een paar dagen later de spalk geplaatst wordt.
De ortho vertelde me in het begin dat de correctie ong. 1 jaar zou duren en zonder complicaties misschien wel korter. Heb dus geen complicaties gehad en heb nooit(!) een afspraak overgeslagen en loop nu dus al 14 maanden met beugel en moet nog 2 maanden.
Dat ik nu een maand op mijn spalk moet wachten, voelt alsof ik in de maling wordt genomen. Of gaat dit anders in zijn werk bij volwassenen dan bij kinderen? Maarja, waarom zei de ortho dan 1 jaar of korter?
Heeft iemand hier info over??
Deze week ga ik weer naar de ortho voor controle, ik moet foto's laten maken en als mijn wortels dan goed zitten mag ik happen voor mijn spalk in mijn onderkaak.
Ik moet happen met beugel en dan moet ik een maand(!!!) wachten voor de spalk geplaatst wordt. Is dat normaal om zo lang te wachten? Op andere sites heb ik al gelezen dat als je moet happen de beugel er eerst uit gaat en dat dan een paar dagen later de spalk geplaatst wordt.
De ortho vertelde me in het begin dat de correctie ong. 1 jaar zou duren en zonder complicaties misschien wel korter. Heb dus geen complicaties gehad en heb nooit(!) een afspraak overgeslagen en loop nu dus al 14 maanden met beugel en moet nog 2 maanden.
Dat ik nu een maand op mijn spalk moet wachten, voelt alsof ik in de maling wordt genomen. Of gaat dit anders in zijn werk bij volwassenen dan bij kinderen? Maarja, waarom zei de ortho dan 1 jaar of korter?
Heeft iemand hier info over??
Re: spalk na beugel.
Ik heb al even gebeld vanmiddag om wat meer informatie te krijgen. Ik mag als morgen de foto's in orde zijn happen terwijl mijn beugel er nog in blijft. Dan over 4 weken wordt de spalk pas geplaatst omdat er niet eerder tijd is om deze te plaatsen en als de spalk er dan inzit moet ik na weer 4 weken terug om te zien of de spalk goed zit en tot die tijd blijft ook mijn beugel er nog inzitten. Is na deze 8 weken alles in orde gaat mijn beugel eruit.
Is dit een bekende procedure bij orthodontisten of is die van mij gewoon voorzichtig? Ik krijg boven een nachtbeugel en onder dus een spalk. Voordat ik morgen een discussie aanga met mijn ortho en dit dus niet nodig is.. :smt014
Te snel uithalen leidt vaak tot kleine (of grote) veranderingen. Als je het resultaat super wil houden dan is het beter rustige stappen te nemen....