Hallo,
ik heb een vraagje of meer advies nodig. Mijn beugel ging er uit toen ik 17 was en heb vervolgens 2 jaar lang een doorzichtige nachtbeugel gedragen. De Ortodontist adviseurde mij niet voor een spalkje of iets dergelijk. Na twee jaar die doorzichtige nachtbeugel te dragen ben ik er eindelijk mee gestopt. Nu weer twee jaar verder heb ik drie scheve onder tanden. Op zich lijkt het niet erg maar ik erger me dood aan het feit dat ze ooit recht zaten en nu niet meer.
Moet ik persé weer een beugel dragen? Over zijn er andere opties? Het zijn maar drie ondertanden die niet zoals bij de boventanden vaak te zien zijn.
Groetjes!
ik heb een vraagje of meer advies nodig. Mijn beugel ging er uit toen ik 17 was en heb vervolgens 2 jaar lang een doorzichtige nachtbeugel gedragen. De Ortodontist adviseurde mij niet voor een spalkje of iets dergelijk. Na twee jaar die doorzichtige nachtbeugel te dragen ben ik er eindelijk mee gestopt. Nu weer twee jaar verder heb ik drie scheve onder tanden. Op zich lijkt het niet erg maar ik erger me dood aan het feit dat ze ooit recht zaten en nu niet meer.
Moet ik persé weer een beugel dragen? Over zijn er andere opties? Het zijn maar drie ondertanden die niet zoals bij de boventanden vaak te zien zijn.
Groetjes!
Re: Paar jaar na een beugel weer scheven tanden
Alleen als je je tanden weer recht wil... En op een andere manier gaan ze niet recht staan helaas.
Je hoeft dus niets van ons. Maar als je rechte tanden wil dan is er geen andere oplossing dan even een beugel-behandeling. Dat kan echter vaak wel veel sneller en gemakkelijker dan de eerste beugel die je had. Omdat meestal niet alles weer is terug-veranderd.
Re: Paar jaar na een beugel weer scheven tanden
Zijn er niet speciale nachtbeugels? Of andere beugels die niet vast zitten? Ik vind het een beetje apart dat een blokjes beugel mijn enige optie is. Uiteraard "Wie mooi wil zijn, moet pijn leiden" alleen vind het zo zonde omdat ik nu 21 ben en mijn verzekering het nu niet meer terug betaald. :(