stiftkies

Author:
a11je
Posted:
wo, 04/28/2010 - 13:55
een aantal jaren geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad onder een kies.Van de vulling is nu een stuk afgebroken en een kroon is niet mogelijk, volgens mijn tandarts. Nu komt er een stiftkies op.Is dat hetzelfde als een implantaat?
TechniekerJeetje

Nee, dat is niet hetzelfde.

De kies die je krijgt die heeft een lange stift, die in het wortelkanaal past, waardoor hij weer houvast heeft en waardoor de wortel weer een beetje sterkte terugkrijgt.

groet en zo.
wo, 04/28/2010 - 18:49 Permalink
Illuminus

De stift is er alleen voor om de restauratie houvast te geven......de wortel wordt er niet sterker door...in tegendeel, juist zwakker. Dat is de biologische prijs die je betaalt voor meer retentie van je restauratie.
wo, 04/28/2010 - 19:23 Permalink
TechniekerJeetje

De stift is er alleen voor om de restauratie houvast te geven......de wortel wordt er niet sterker door...in tegendeel, juist zwakker. Dat is de biologische prijs die je betaalt voor meer retentie van je restauratie.

Oeps.. busted....

Dacht werkelijk dat dat zo was... Nou, sta je dan met je goede gedrag, haha.. Bedankt voor de correctie!
wo, 04/28/2010 - 20:20 Permalink
Illuminus

Hele generaties tandartsen voor je hebben dat ook gedacht hoor....en nog...je wilt niet weten wat voor heipalen ik nog voorbij zie komen....

Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen ;)
wo, 04/28/2010 - 23:05 Permalink