los zittend onder klik gebit

Author:
kwizien
Posted:
ma, 05/03/2010 - 14:19
hallo
Sinds 2000 heb ik een onder klikgebit en bovengebit. Mijn bovengebit zit prima waar ik trouwens geen implataat in heb maar vanaf het begin heb ik met tussenpozen steeds weer pijn aan mijn onder gebit, daar de tandarts die hem geplaatst heeft wegging had ik geen andere tandarts meer. De pijn zit voornamelijk rondom de implantaat met drukknopjes/bolletjes. In 2005 heb een tandtechnieker gevonden die mij een nieuw gebit geleverd heeft. Hij zei dat de drukknopjes afgesleten waren en dat ik daardoor steeds problemen heb met een loszittend ondergebit. Mijn vraag is nu, kunnen er nieuwe drukknopjes/bolletjes op de implantaat gezet worden, zo ja doet een tandarts dit of moet ik ergens anders heen.
vV

dat kan een tandarts doen, dus gewoon een nieuwe tandarts zoeken. Daarnaast is het verstandig dat implantaten net zoals een eigen gebit regelmatig gecontroleerd worden, want de pijn kan dus ook een ontsteking rondom een implantaat zijn, en als dat lang door kan woekeren is ie meestal verloren. Dan kan er weliswaar (op termijn) opnieuw geimplanteerd worden, maar beter is dit gewoon te voorkomen.
ma, 05/03/2010 - 15:39 Permalink