Ik had een vraag.
De vriendin van mijn buurman had van de week heel veel last van kiespijn omdat er een stuk vanaf was gebroken. Maar aangezien zijn vriendin niet verzekerd is, is ze tot op heden nog niet naar de tandarts geweest. Maar is er dan echt helemaal niks mogelijk? Ik bedoel je kunt toch ook cash betalen bij de tandarts, of zie ik dat weer helemaal verkeerd :roll:
Ik heb haar gisteren een paar tabletjes gegeven (naproxen 250mg) omdat ze het niet meer uithield van de pijn, maar ja het hielp niet heel erg. Ik heb ook wel iets van diclofenac 75mg maar dat durf ik niet zomaar te geven (ben tenslotte geen dokter). Is er nog iets beschikbaar uit de apotheek? IK hoop dat iemand mij hierin kan adviseren. Gr van May
De vriendin van mijn buurman had van de week heel veel last van kiespijn omdat er een stuk vanaf was gebroken. Maar aangezien zijn vriendin niet verzekerd is, is ze tot op heden nog niet naar de tandarts geweest. Maar is er dan echt helemaal niks mogelijk? Ik bedoel je kunt toch ook cash betalen bij de tandarts, of zie ik dat weer helemaal verkeerd :roll:
Ik heb haar gisteren een paar tabletjes gegeven (naproxen 250mg) omdat ze het niet meer uithield van de pijn, maar ja het hielp niet heel erg. Ik heb ook wel iets van diclofenac 75mg maar dat durf ik niet zomaar te geven (ben tenslotte geen dokter). Is er nog iets beschikbaar uit de apotheek? IK hoop dat iemand mij hierin kan adviseren. Gr van May
Re: Medicijnen bij kiespijn
Naproxen en diclofenac zijn NSAID's. Evenals het veel gebruikte ibuprofen dat overal makkelijk verkrijgbaar is. Dat heeft ongeveer dezelfde werking.
Al of niet verzekerd zijn heeft niets te maken met de hulp die je van een tandarts kunt krijgen. Je moet je wel altijd eerst als patient inschrijven. Tandartsen hebben de pest in als een niet-ingeschreven patient zich meldt met klachten en dan ook nog meteen wil worden geholpen. Voor echte spoedklachten, bijvoorbeeld ernstige pijn, kun je wel terecht maar ook dan kan het wel even zoeken zijn. Het is dan in de regel ook contant afrekenen. Soms moet je laten zien dat je een bedrag aan contanten (bijvoorbeeld 150 euro) bij je hebt voordat je de stoel in mag.
De naproxen hielpen wel, en ze dacht dat de pijn verdwenen was (dat was natuurlijk ook wel even zo), maar nadat de medicijnen uitgewerkt waren, viel ze zowat steil achterover van de pijn. Echt heel erg, dus tja, ik denk dat ze zich gewoon maar in moet laten schrijven bij een goede tandarts.
Je merkt wel dat de crisis is toegeslagen tegenwoordig!
Gr May
Dus stop met het slikken van pijnstillers en ga gewoon naar een tandarts voor adequate hulp.