ik heb vorige week 1 kies gevuld en heb ongeveer 10 of 11 gaatjes...krijg er 6 vergoed...maar nu zit ik nog maar op de 4 maar ik ging ff inloggen op me zorgverzerkering..ze hebben dit voor 1 kies gedraceleer die dag voor 1 kies wat naar mijn idee echt belachelijk hoog is ik kan dat niet voor 5 vullingen die ik zelf moet betalen, betalen dus hier de rekening:
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 12,81
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 15,37 € 15,37
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 33,31
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 20,50
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 10,25
Belachelijk toch er was geen controle of extra onderzoek of foto...alleen borren en vullen dus..betekend dat er toch alleen 1 vulling en etsen en en verdoving toch geen 6 dingen, dit heb ik nooit gehad van geen enkele tandarts die andere 3 gaatjes waren ook belachelijk hoog geworden elke keer dubbel 20,50...
ik ben gewend om uiterlijk 70 euro betalen straks krijg dus geen vullingen meer vegoed, alleen verdoving etsen enz komt erbij...maar dan schrik ik echt van die bedragen, want moet veel wkbs ondergaan en die kies waar ik dus 29.04 aan ben geholpen zit een flinke bobbel onder bij het tandvlees...
graag jullie advies betalen jullie ook zoveel?
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 12,81
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 15,37 € 15,37
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 33,31
Tandheelkunde 29-04-2010 Betaald aan zorgverlener - € 0,00 € 0,00 € 10,25
Belachelijk toch er was geen controle of extra onderzoek of foto...alleen borren en vullen dus..betekend dat er toch alleen 1 vulling en etsen en en verdoving toch geen 6 dingen, dit heb ik nooit gehad van geen enkele tandarts die andere 3 gaatjes waren ook belachelijk hoog geworden elke keer dubbel 20,50...
ik ben gewend om uiterlijk 70 euro betalen straks krijg dus geen vullingen meer vegoed, alleen verdoving etsen enz komt erbij...maar dan schrik ik echt van die bedragen, want moet veel wkbs ondergaan en die kies waar ik dus 29.04 aan ben geholpen zit een flinke bobbel onder bij het tandvlees...
graag jullie advies betalen jullie ook zoveel?
Re: 1 vulling boven de 100 euro??
Tweevlaksrestauratie V12 1 33,30
Etsen plus onderlaag V21 1 20,50
Rubberdam V50 1 10,20
------+
Totaal
76,80
hier van de site gehaald...rubberdam had ik niet, dus dan zou ik juist nog goedkoper uit zijn 66 euro...geen 113 euro...echt hor waarom slaat hij elke keer 20,50 aan en meerde dingem wat op de site klopt lijkt mij..en dan houden ze ook beetje rekening mee met hoogste prijs gemiddelde toch :smt011
Menzis tv3 verzekerd?
Ik kan je redenaties ook slecht volgen.....op de site staan rekenvoorbeelden van restauraties...daar zijn variaties op mogelijk, maar zonder de codes is het lastig om er wat over te zeggen.
ik zit bij anderzorg...
anderzorg is een onderdeel van menzis (maar wel een aparte verzekering).
Ik zou de polisvoorwaarden voor de wkb's eens doorlezen, anderzorg en menzis waren altijd erg royaal met het vergoeden van endo's.
ps. wat bedoel je met polisvoorwaarden voor endo's?? krijg 100 vergoed...allen de teckniekkosten plus de vulling dan nie...nou al is de vulling nu al zoveel, dan ben ik dan straks met techniekkosten zeker per wkb 150 euro kwijt...ik heb het net nagechekt elke vulling is bij hem belachelijk hoog sommige waren ook kleintjes.. de 29ste werd ik ook boos omdat het deed zo zeer ik sprong bijna omhoog ik zei nog er zit niet wat goed..de zenuw lijkt wel onstoken..hij zo ik ga de gaatjes eerst vullen dan zien we wel dan kan altijd wkb worden :-? ! dat is toch niet echt slim er zit nu een flinke bobbel, 1 vulling weer weggooid denk ik..hij zo ook over andere kies kan wkb worden maar eers vullen dan zien we wel..maar ik moet al veel zelf betalen, en zijn hoge rekeningen die vullingen dan vind ik het raar dat hij denk nou eerst vullen dan zien we wel terwijl ik echt pijn heb, kan niet straks 10 vullingen betalen..zo ziet er namelijk heel erg naar uit, dat ik straks meerdere kiezen meerde keren laten vullen terwijl hij ook vaak zegt bij kiezen oja dit zou wel een endo kunne worden :smt010
nb, als je alle oorzaken optelt die gaatjes veroorzaken en daar van zou optellen wat dat heeft gekost kom je trouwens op een nog hoger bedrag. dus de snoepfabriek verdient meer aan het maken van je gaatjes dan de tandarts die ze repareert.....think about that.
je concludeert dat ik al lang niet ben geweest: fout ben elk half jaar geweest, maar had een slechte tandarts..ze zag nooit gaatjes en maakte onvoldoende fotos.. zat later laatste 2 jaar vaak bij spoeddienst voor wkb en toen ging er pas belletje rinkelen dus mijn schuld nee absolut niet kan zelfs schade eisen.....dat wist ik achteraf pas dat weet je niet op een jonge leeftijd tot ik even bij de tandarts heb gewerkt
ten 2de, wie zegt dat ik bij de snoepfabriek kom? ik eet al heel lang geen snoep geen suiker in me thee of koffie...soms wijntje in het weekend...amper koolzuurdranken soms op avondje uit...denk dat vele mensen voorbeeld aan kunnen nemen...je oordeelt over dingen die je eigenlijk niet weet, en ik voel me echt een hoekje nu gestopt van slecht eten niet naar de tandarts gaan eigen schuld dikke bult slecht hygniene..Dat vind ik niet echt leuk, dat snap je denk ik wel!
ik heb gewoon slecht gebit, probeer er alles uit te halen wat er uit te halen valt, meerdere kiezen scheuren voortanden kiezen van alles, nog steeds kaak onsteking en nieuwe apex waarschijnlijk en wkbs...me tandarts zegt ook dat ik slecht gebit heb en dat ik verder goed schoonmaak, ik heb nooit tandsteen gehad of wat dan ook ik heb alleen vette pech..en als je werkloos ben zijn de rekeningen niet zo leuk...
ik weet uit mijn ervaring als je zegt je hebt 10 gaatjes en veel pijn aan kiezen dat mensen denken eigen schuld dikke bult die snoept die is heel vaak niet geweest, maar als je mij verhaal weet denk je anders...dus misschien een lesje voor de meeste mensen
nee het was 1 gaatje, er is alleen ge-etst en gevuld..magoed ik vraag het maandag na
Maakt het verhaal van je vorige tandarts niet ineens geweldig, maar ik heb zovaak mensen horen zeggen dat het aan de behandelaar ligt en niet aan hun zelf, dat ik daar standaard achter mijn oren ga krabben.
Dat ik snel oordeel in jouw ogen is dus eigenlijk een ingebouwde radar voor wonderlijke verhalen en aparte problemen. Wil niet zeggen dat ik je niet geloof, maar ik mag het toch hopelijk wel apart vinden zo'n verhaal. Dus ga vooral niet denken dat ik een mening over je hebt. Hoogstens een gedachte over je verhaal hier.
ps. ik heb nog geen stiftanden, moeten alleen wel maybe tanden getrokken, 37, en melkies 35, glazuur kan wel wat mis zijn waardoor ander zo slecht gebit? terug getrokken tandvlees niet dat ik weet...wel kaak onsteking, botonsteling en wortelkanaal behandlingen, en die gaatjes...
mijn broer had ook heel slecht gebit na mijn tandarts die volgende tandarts schrok ook werden ook paar wkb's en gelukkig maar 3 gaatjes bij mij ziet het er slechter uit...ik kan me zelf niet de schuld geven vind ik, ik was geen tandarts had geen idee? zoals elke tiener adosolecent..tot je pijn krijgt..Tuurlijk toen ik jong was heb ik gesnoept..maar dat is alang niet meer zo..mijn oude tandarts heb flinke foute gemaakt onstekingen lekker laten zitten zoals ze zijn, gaatjes niet zien dus ook laten zoals het zijn...verstandkiezen lekker laten zitten..
ik geef mezelf dus echt niet de schuld zoals ik al zei ik ben geen tandarts...dus ik kon het niet weten, totdat ik bij de spoeddienst zat en zei dat die erg onstoken..naar mijn idee nalatig heid van me oude tandarts, is me gebit verpest..als ze optijd bij alle gaatjes was had ik het gezeur nu niet..en alle verschrikkelijke pijn en kosten niet..het is gewoon allemaal zo oneerlijk en dat doet pijn...ook al lees je reactie...tuurlijk k heb geen sterk gebit broze tanden zei mijn tandarts ook maja je bent zoals je bent
ik was 12 waarschijnlijk en 15 en 18 ..die gaatje zitten er al jaren...ik heb slechte tanden jaren medicijnen gebruikt, maar mijn oude tandarts had moeten ingrijpen...en niet alsof doen of alles in orde is...en ik zat 2 keer bij de spoeddienst en zij zagen we flinke onstekineg, zelfs ziekenhuis dacht waarom hebben ze je niet eerder doorgestuurd? dus tja...tuurlijk komen die gaatjes niet vanzelf...maja als je jaren lang slechte tandarts heb..en ze vult de vullingen nie goed, oude lekkende vulling met flinke ruimte...als ik huilend bij haar kwam deed ze er een kruidnagelpapje in...tuurlijk heb ik vroeger wel eens gesnoept..als je 12 bent weet je niet wat het kwaad ervan is...ik vind mezelf niet fout...ze had elk jaar die jaren lang moeten ingrijpen ik zit nu met heel slecht gebit en met de gebakken peren, me broer's gebit is nu gelukkig in orde