Ik ben al jaren bij een tandartspraktijk en nu kom ik er achter dat ik sinds 2 jaar geen controle heb gehad door een tandarts maar wel een mondhygienist. Ook mijn zoontje van 5 wordt door mondhygienist gecontroleerd is dat de normale gaan van zaken? of zou dit een tandarts moeten doen?
Re: mondhygienist en tandarts geen verschil?? of wel???
Als u zich er niet lekker bij voelt, maak het dan bespreekbaar!
Voor de volledigheid: Een mondhygienist heeft maximaal 4 jaar gestudeerd aan het HBO, een tandarts maximaal 6 jaar universiteit. Een controle uitvoeren mag in principe iedereen; het is geen voorbehouden handeling. Er zijn ook assistenten die dit uitvoeren. Je kunt je dan afvragen of de kwaliteit dan nog gewaarborgd wordt...
nb, tis minimaal 4 resp. 6 jaar opleiding. echwel
Nou ik blij het raar vinden als ik een afspraak bij de tandarts en mondhygiëniste heb dat ik in eerste instantie bij een mondhygiëniste terecht kom. Maar daar hebben de mondhygiëniste een andere menig over waarschijnlijk. ik heb dat ook aan gegeven daar bij mijn tandartspraktijk dat ik dacht dat ze tandarts was en ik me een beetje belazerd voelde. en nu zeker als ik de rekening zie wat ze heeft geconstateerd ik schrik daar wel van. Terwijl ik om het half jaar naar de tandarts ging wat blijkbaar een mondhygiëniste is.
Ik vind het niet netjes dat het u blijkbaar niet duidelijk is gemaakt door wie u geholpen werd.