opgezette wang + kiespijn

Author:
Faab
Posted:
di, 05/25/2010 - 10:55
Sinds een dag of drie heb ik kiespijn.. gisteren op z'n hoogtepunt... heb 4 paracetamol en 3 ibuprofen 600mg geslikt (de laatste vannacht om 0.45 uur)... Vanochtend voelde ik minder pijn, maar mijn wang is wel wat opgezwollen.... rond 8.15 uur weer 2 paracetamol geslikt en de tandarts gebeld.. ik kan om 13.00 uur terecht... Nu is de pijn weer erger aan het worden... zeurt en klopt en is bijna misselijk makend.... Zo'n half jaar geleden is in deze kies een gat gevuld (volgens de tandarts een flink gat)... de verdoving hielp niet, zodra hij de zenuw aanraakte vloog ik omhoog en ik kreeg extra verdoving.... daarna ging het dus goed, maar de kies bleef wat pijnlijk... ook tijden gewoon geen last van gehad... Nu dus dit... Wat kan dit zijn en wat zal de tandarts gaan doen? Heb het niet zo op tandartsen, zeker niet na de laatste keer toen ik zelfs door de verdoving heen pijn voelde.... HELLUP!....
Faab

Foto is gemaakt en er bleek dus een fikse ontsteking onder 1 kies te zitten en onder mijn kroon (er zit 1 kies tussen de eerstgenoemde en de kroon). De eerste kies had een dooie zenuw en die heeft hij weggehaald, evenals wat pus wat er ook uitkwam... daarna met een ontsmettend goedje ingespoten en afgesloten. Ook een anti-biotica kuur voor 7 dagen (3 maal daags 1 tablet) meegekregen. Heb nu nog steeds pijn, maar kan het met paracetamol wel aan... Over zes weken terugkomen voor een wortelkanaalbehandeling aan de eerst genoemde kies... Hopelijk wordt mijn dikke wang en mijn pijn minder..... mocht ik morgen nog veel last van pijn hebben dan kon ik bellen... Hoop dat het niet nodig is...
di, 05/25/2010 - 20:12 Permalink
Faab

Thnx Flower... na een nachtje slapen (en gisteravond maar gelijk met de AB kuur begonnen te zijn) voel ik me redelijk.. hoewel ik mijn kaken een btje stram zijn... lachen doe ik als een boerin met kiespijn.... :-) Zolang ik het kan uithouden zonder paracetamol stel ik het gebruik ervan uit... Komt vast wel goed... :lol:
wo, 05/26/2010 - 07:48 Permalink