problemen met verdoving

Author:
inonzeno
Posted:
do, 06/03/2010 - 14:15
Vandaag heb ik de tandarts bezocht; ik wilde geen verdoving omdat ik er al eens vreemd op heb gereageerd: hartkloppingen, bijna flauwvallen, misselijkheid. Omdat de tandarts een wortelkanaalbehandeling ging doen, had ik toch verdoving nodig. Volgens haar was dat een middel wat minder adrenaline bevat. Echter: na ongeveer 1 minuut werd ik niet lekker; koud gevoel, transpireren, hartkloppingen, gevoel dat ik onderuit ging. Dit duurde circa 10 minuten al bij al. De tandarts wist niet waar het aan zou kunnen liggen, waarschijnlijk de adrenaline maar eerlijk gezegd denk ik dat niet. Vroeger, zeg maar 4 of 5 jaar geleden had ik nergens last van. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en heeft iemand een goed advies? Eerlijk gezegd durf ik niet meer te gaan.

inge
inonzeno

Beste tandarts

Ik denk niet dat het stress is geweest, ik ben niet zo bang en lag al een poos in de stoel om te laten boren toen plots een wortelkanaalbehandeling nodig was. Op internet heb ik e.e.a. opgezocht en gelezen dat meer mensen zo reageren; het is dan of een allergie of een bijwerking. De tandarts heeft bij mij citanest gebruikt. Overigens heb ik nu wel een hematoom in mijn mond, de plek waar gespoten is, is dikker en pijnlijk. Weet iemand waar ik kan laten onderzoeken of ik inderdaad allergisch reageer of dat ik de bijwerkingen niet kan verdragen? Ik ben zuinig op mijn tanden en ga altijd trouw maar nu durf ik echt niet goed meer.

Inge
vr, 06/04/2010 - 13:42 Permalink