hallo ik zit met een flink probleem
ik ben sinds kort weer bij een tandarts na een aantal jaren niet geweest te zijn
ben heel erg bang maar ik moest mijn kiezen brokkelen af en ik wil gewoon weer kunnen lachen en eten :(
nu ben ik vandaag geweest en de tandarts geeft mij het advies dat boven alles eruit moet en een prothese
ik heb gelijk gehapt en gedaan maar nu ik thuis ben komt de angst
ik ben erg bang voor het trekken en voor eventueele bloedingen
ook hoe het gevoel is met een prothese
de tandarts heeft gezegd dat het best pittig is maar dat het alleen maar goed is voor mij
nu ben ik 36 en wil het liefst de hele dag al huilen maar dat doe ik niet omdat ik ook kinderen heb
ik weet mischien een onsamenhangend verhaal maar wie weet heeft er iemand raad
nu heb ik een tweede vraag ik moet volgende week donderdag en ik wil iets wat een beetje rustgevend is geen zware middelen maar iets wat toch helpt
weet iemand iets
bedankt een angstig wolfje :cry:
ik ben sinds kort weer bij een tandarts na een aantal jaren niet geweest te zijn
ben heel erg bang maar ik moest mijn kiezen brokkelen af en ik wil gewoon weer kunnen lachen en eten :(
nu ben ik vandaag geweest en de tandarts geeft mij het advies dat boven alles eruit moet en een prothese
ik heb gelijk gehapt en gedaan maar nu ik thuis ben komt de angst
ik ben erg bang voor het trekken en voor eventueele bloedingen
ook hoe het gevoel is met een prothese
de tandarts heeft gezegd dat het best pittig is maar dat het alleen maar goed is voor mij
nu ben ik 36 en wil het liefst de hele dag al huilen maar dat doe ik niet omdat ik ook kinderen heb
ik weet mischien een onsamenhangend verhaal maar wie weet heeft er iemand raad
nu heb ik een tweede vraag ik moet volgende week donderdag en ik wil iets wat een beetje rustgevend is geen zware middelen maar iets wat toch helpt
weet iemand iets
bedankt een angstig wolfje :cry:
Re: weet iemand raad
Iets rustgevends?
De lichtste middelen zijn verschillende soorten kruidenthee. Kijk maar eens bij een uitgebreide drogist of een reformwinkel. Valeriaanthee bijvoorbeeld.
Ietsje sterker zijn homeopatische middelen, ook bij de drogist/reformwinkel. Ik heb ooit iets gehad tegen stress, op basis van passiebloem. Erg smerig, maar de stress in mijn borst verdween wel!
Je kunt ook bij de apotheek gaan vragen of zij iets hebben wat zonder recept verkrijgbaar is.
En anders via de huisarts iets halen. Onder de 'echte' medicijnen bestaan ook lichte middelen.
Dat met die bloedingen zal wel meevallen. En als het gebeurt, bel je de praktijk en lossen ze het samen met jou op.
Natuurlijk ben je bang voor het trekken. Het zou vreemder zijn als je je schouders erover ophaalde. Maar je overleeft het wel, en als je straks weer stralend durft te lachen, weet je waarvoor je je over je angst heen hebt gezet.
Ik wens je heel veel sterkte. En als je het niet meer ziet zitten, kijk dan verder dan donderdag. Richt je op een week daarna. Dan heb je het achter de rug. Richt je op het leven NA donderdag. Donderdag is uiteindelijk slechts een hobbel in je hele leven. (Maar nu wel een flinke berg, I know.)
Super dat je gaat, het is niet leuk natuurlijk, maar als alles voorbij is dan valt het achteraf mee, en je sociale leven krijgt een enorme opkikker.
Geen angst meer dat iemand er wat van ziet en zegt, geen kiespijn meer, geen bijkomende ontstekingen wat ook een aanslag op je immuun systeem is enz enz
normaal eten zonder pijn,........... de voordelen zijn vele malen groter dan dat je niet gaat (ben ik inmiddels ook achter)
Sterkte en succes voor a.s. Donderdag.
ik weet dat het beter is om het te doen en ik weet ook dat ik weer gelukkiger en meer vertrouwen zal krijgen
het is gewoon de angst voor de behandeling
deze tandarts heeft me de laatste keer een verdoving gegeven eigenlijk voor niks omdat toen beslist is dat de bovenkant eruitmoest
maar ik voelde er helemaal niks van dus over die angst ben ik heen
dus het is nu nog het trekken en de angst voor bloedingen en niet lekker worden als je uit de stoel stapt
tja dat heb ik ook nog dat als de stoel omhoog gaat ik bang ben om duizelig te worden :roll:
ik ga ook echt verder kijken dan donderdag al ben ik die dag jarig :lol:
ik laat zeker horen hoe het gegaan is