Gedurende 3 maanden heb ik enorm veel last van mijn tandvlees. Na vele behandelingen is er uiteindelijk een kweek afgenomen.
Vandaag heb ik de uitslag gekregen en het blijkt dat TF en TD verhoogd zijn. Behandeling 2 x dd 1 tabl Metronidazol gedurende 5 dagen.
3 Maanden geleden heb ik een nieuwe relatie gekregen en de klachten van mijn tandvlees lijken toen te zijn begonnen.
Wel bleek toen dat onder mijn tandvlees veel tandsteen zat, wat in 2 behandelingen is verwijderd en ook de nodige spoelmiddeltjes
heb gebruik, zonder resultaat.
Mijn partner heeft binnenkort een afspraak bij zijn tandarts om te onderzoeken of hij ook verhoogde waardes heeft. Hij heeft geen klachten.
Mijn vraag is:
Zijn deze bacteriën overdraagbaar, kan ik het van hem hebben?
Is het zinvol te wachten met het starten van de kuur totdat zijn uitslag binnen is en de evt behandeling?
Vandaag heb ik de uitslag gekregen en het blijkt dat TF en TD verhoogd zijn. Behandeling 2 x dd 1 tabl Metronidazol gedurende 5 dagen.
3 Maanden geleden heb ik een nieuwe relatie gekregen en de klachten van mijn tandvlees lijken toen te zijn begonnen.
Wel bleek toen dat onder mijn tandvlees veel tandsteen zat, wat in 2 behandelingen is verwijderd en ook de nodige spoelmiddeltjes
heb gebruik, zonder resultaat.
Mijn partner heeft binnenkort een afspraak bij zijn tandarts om te onderzoeken of hij ook verhoogde waardes heeft. Hij heeft geen klachten.
Mijn vraag is:
Zijn deze bacteriën overdraagbaar, kan ik het van hem hebben?
Is het zinvol te wachten met het starten van de kuur totdat zijn uitslag binnen is en de evt behandeling?
Re: Oorzaak verhoogde TF en TD bacteriën?
Dit lijkt me typisch iets om te overleggen met de voorschrijvend arts.
verder levert zoeken op besmettelijk het volgende resultaat op: klik
Rook je?
Ja ik rook, weet dat het niet bevoordelijk is. Mijn mondhygiëne is verder oke. Bezoek regelmatig de MH en TD.
Toch vind ik het een vreemde situatie. Laatst ben ik een week op vakantie geweest zonder partner, na 2 dagen nam de pijn
af totdat het zelfs haast helemaal verdwenen was. 2 dagen na terugkomst was het in volle hevigheid weer aanwezig.
Het lijkt steeds te verergeren na zoenen. (Ik zie mijn partner niet dagelijks)
Ik heb overleg gehad maar krijg geen duidelijk antwoord.
Ten tijde van het afnemen van de kweek vermoede mijn MH dat het A.a. en/of P.g zou zijn. Werd mij ook verteld dat dit besmettelijk is.
De uitslag TD en TF heb ik telefonisch gekregen. Op mijn vraag of dit ook besmettelijk is en of ik moet wachten met het
starten van de kuur kreeg ik alleen maar te horen dat eerst mijn partner getest moet worden omdat niet duidelijk is
wat hij evt. bij zich draag.