Bericht aan alle angsthazen --> Het kan ook zo!

Author:
Ieniemienie
Posted:
ma, 05/24/2010 - 12:00
Afgelopen week moest ik voor mijn 'laatste' behandeling weer naar de tandarts. Ik moet een uitgebreide tandsteenbehandeling ondergaan. Omdat dit voor mij de eerste keer was (Mijn complete verhaal staat hier elders op het forum) ging ik toch weer info zoeken op dit forum en ja hoor.... ik kwam weer aardig wat horrorverhalen tegen.

Eenmaal bij de tandarts aangekomen stond ik eigenlijk zo weer buiten en er was niets aan het handje. Geen pijn of andere vreselijke dingen die ik hier gelezen had. Nu wil ik niet zeggen dat dit forum niet goed zou zijn hoor, integendeel zelfs: ik denk dat dit forum mij enorm geholpen heeft met mijn eerste stap.

Wat ik alleen even aan alle angsthazen kwijt wil..... focus je niet op alle horrorverhalen die hier staan maar ga op zoek naar de positieve verhalen!! Ook die staan er, maar ik weet uit eigen ervaring dat die positieve verhalen zo weer vergeten zijn en de horrorverhalen blijven lekker in je koppie hangen terwijl dat in de meeste gevallen gewoon niet nodig is!

Zo heb ik de afgelopen twee maanden mijn gebit laten opknappen. Zo is onder andere mijn verstandskies die dwars in mijn mond lag eruit gehaald en eerlijk waar, ik heb absoluut geen pijn gehad!! Zowel tijdens de behandeling als daarna. Nu moet ik wel toegeven dat ik de eerste 2 dagen nog wel wat ibruprofen heb geslikt, maar dat was meer uit angst voor (eventuele) pijn dan dat ik daadwerkelijk pijn had.

Ik heb jarenlang met kiespijn rondgelopen omdat ik niet naar de tandarts durfde te gaan, maar achteraf heb ik daar echt spijt van. Zo eng en pijnlijk als ik me het tandartsbezoek me had voorgesteld is het namelijk echt niet!

Dus angsthazen, mijn verzoek aan jullie: Lees aub ook eens alle positieve verhalen hier op het forum en fixeer je niet op wat er allemaal fout kan gaan. Je zult zien, dat het allemaal niet zo eng is als je je misschien wel jaren hebt voorgehouden.

Succes iedereen. Mij is het gelukt en ik weet zeker dat als ik het kan, dat iedereen het kan. Ik klink nu wel heel zelfverzekerd, maar ben jarenlang zelf bang geweest dus weet als geen ander hoe moeilijk het is om die stap te zetten. Maar geloof me, je bent echt zo onwijs trots op jezelf als het eenmaal gelukt is, dat fijne gevoel is echt super!
ever

Ik ben het volledig met je eens,er word met die horror verhalen flink wat angst ingeboezemt,en wat je zegt alle posititieve verhalen worden snel vergeten , en die zijn juist zo belangrijk voor een forum zoals deze.

heb zelf recent een WKB gehad aan een echt flink ontstoken kies,de behandeling ging echt helemaal nergens over,was van te voren aardig over de rooie , mede door het lezen van horror verhalen die ik o.a tegen kwam.
had wel een klein beetje napijn,maar iedereen ervaart pijn weer anders.
ik geloof niet dat pijn na een tandtechnische behandeling of verwijdering van een moeilijk liggende verstandskies in verhouding staat met de pijn die je hebt bij een botbreuk of iets dergelijks.

dus beste forumlezers (en die zijn hier zat 8) ) kom maar met die positieve verhalen!!!!
di, 05/25/2010 - 10:46 Permalink
Faab

Klopt idd.... aan de andere kant is het soms prettig om op het ergste voorbereid te zijn, want dan kan het alleen maar meevallen toch? ;-)
Ik zit hier nu met een opgezette wang en enorme kiespijn (zie mijn andere gestartte topic) en om 13.00 uur mag ik naar de tandarts... heb deze klachten nog nooit gehad en ik ben dus ook best een angsthaas.... Toch meestal na het bezoek haal ik opgelucht adem en denk ik bij mezelf: ' jeetje, dat je je daar nu zo druk om hebt gemaakt' en neem me de volgende keer voor om dat niet meer te doen.... en toch doe ik het steeds weer... :-(
Wish me luck!
Grtz. Faab
di, 05/25/2010 - 11:00 Permalink
Ieniemienie

Denk dat als er sprake is van echte angst, je dit niet 1,2,3 met deze focus en gedachten weg kan nemen.

Tuurlijk niet, dat weet ik als geen ander aangezien het bij mij ook een proces is geweest van jaren voordat ik eindelijk de knop voor mezelf heb omgezet.
Maar wat ik eigenlijk probeer te bereiken met dit bericht is om mensen die met deze problemen zitten een duwtje in de goede richting te geven. Al is er maar 1 persoon die ik met dit bericht net dat ene zetje kan geven die hij nodig heeft om de stap te zetten is dat al geweldig toch?
do, 06/10/2010 - 16:01 Permalink